۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84988225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردن سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳
کد خبر: 84988225
اردن سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

تهران – ایرنا – وزارت خارجه اردن در اعتراض به ورود عضو تندرو کابینه نتانیاهو به مسجدالاقصی سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

به گزارش ایرنا، رادیو رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد که سفیر اسرائیل در امان به مسئولان اردنی اعلام کرده است که تغییری در وضعیت کنونی مسجدالاقصی ایجاد نخواهد شد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز نوشت: اردن با احضار ایتان سورکیس، وی را به خاطر یورش ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و همراهانش به مسجدالاقصی توبیخ کرده است.

ایتامار بن گویر وزیر جدید امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه در اولین هفته کاری خود به همراه گروه دیگری از صهیونیست ها با حمایت نظامیان این رژیم در اقدامی تحریک‌آمیز به مسجد الاقصی یورش برد.

وزارت خارجه اردن سه شنبه اقدام تحریک آمیز عضو تندرو کابینه جدید رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجد الاقصی توسط وی را محکوم کرده بود.

سنان الجمالی سخنگوی وزارت امور خارجه اردن در بیانیه ای اقدام ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی را "اقدامی تحریک آمیز" و در چارچوب "تشدید تنش‌ها" ارزیابی کرد.
وی تاکید کرد: یورش به مسجد الاقصی توسط یکی از وزرای دولت اسرائیل و هتک حرمت آن اقدامی تحریک آمیز و محکوم است.
الجمالی افزود: این یک اقدام تحریک آمیز و نقض آشکار و غیرقابل قبول قوانین بین المللی و وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در قدس و مقدسات آن است.
سخنگوی وزارت خارجه اردن همچنین بر ضرورت اقدام جامعه جهانی برای توقف این اقدامات و تجاوزات روزانه صهیونیست‌ها به مناطق مختلف فلسطین تاکید کرد.
پیش از این نیز جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به یورش امروز سه شنبه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی واکنش نشان داده و آن را اقدامی جنایتکارانه دانسته بودند و تاکید کردند که مقاومت برای پاسخ به صهیونیستها در آمادگی کامل قرار دارد.

پیش از این مصر و سازمان ملل متحد دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه تعرّض بن گویر به مسجد الاقصی هشدار دادند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که سازمان ملل متحد و مصر در پیامی به دولت بنیامین نتانیاهو هشدار دادند که در صورت تعرض بن گویر به مسجد الاقصی، با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد و هیج قدرتی نمی تواند مانع از واکنش حماس شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha