۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84988295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر علوم:پارک علم و فناوری کاشان امکان تبدیل دانش به رفاه اجتماعی را دارد

کاشان - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به ظرفیت های خوب از جمله  فرش،صنایع و گیاهان دارویی و گلاب در منطقه ،پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، امکان نقش آفرینی در تبدیل ایده به محصول و دانش به رفاه اجتماعی را دارد.

به گزارش ایرنا دکتر علی خیرالدین عصر سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح و رونمایی از استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به خبرنگاران افزود:با تفاهمی که بین دانشگاه کاشان و شهرک علمی و فناوری اصفهان در سال جاری انجام شد،پارک علم و فناوری کاشان مستقل شد و در شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تصویب رسید و این سیزدهمین پارک دانشگاهی است که به زیست بوم فناوری و نوآوری کشور اضافه می شود.

وی اظهار کرد:پارک های علم و فناوری در دانشگاه مستقر شده و می توانند نقش موثری برای فعالیت های اعضای هیات علمی و دانشجویان در حوزه فناوری ایجاد کنند و ما برای تعامل بین پارک و دانشگاه برنامه های خوبی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش بینی کرده ایم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دستیار فناوری از طرح هایی است که برای تعامل بین دانشگاه و پارک های علم و فناوری پیش بینی شده و طبق این طرح دانشجویان به مدت ۶ ماه می توانند وارد هسته های فناور و پارک های علم و فناوری شده و پارک علم و فناوری کاشان هم امکان انجام این طرح را دارد.

دکتر خیرالدین گفت: در راستای اجرای طرح دستیار فناوری به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ۲ میلیون تومان و در مقطع دکتری سه میلیون تومان دستمزد پرداخت می شود.

وی افزود: همچنین امروز نخستین رویداد علمی تانا (توسعه‌ و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌) در کاشان در حال برگزاری است و پارک علم وفناوری کاشان این رویداد را با ظرفیت خوب اجرا کرده است.

وی اظهار کرد:همچنین اجرای طرح ترویج کارآفرینی را در پارک های علم وفناوری داریم که طبق این طرح،در مرحله نخست ۳۰ هزار دانشجو زیر پوشش قرار می گیرند و دانشگاه برای این افراد مبلغ یک میلیون تومان در نظر گرفته است.

نخستین رویداد علمی تانا (توسعه‌ و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌) با حضور یکصد شرکت فناور و دانش بنیان ۹ تا ۱۳ دی ماه در محل پارک علم و فناوری کاشان برگزار شد.

پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در سال ۱۳۹۷ با مشارکت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد و حدود یک سال است که مستقل شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha