بارش‌ها از فردا خراسان رضوی را دربرمی‌گیرد + فیلم

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی جدید از فردا پنجشنبه وارد استان خواهد شد که بیشتر مناطق را دربرخواهد گرفت.

زهرا آهنگرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش ها به شکل باران و برف و با احتمال آب گرفتگی است که مه گرفتگی مناطق سردسیر و کوهستانی شمال استان را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین این سامانه، موجب افزایش ابرناکی و کاهش دما خواهد شد که پیش بینی می شود میانگین دمای هوای استان به میزان ۴ درجه کاهش یابد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنا بر تحلیل نقشه و مدل های هواشناسی، در بازه زمانی شامگاه پنجشنبه تا عصر جمعه پیش رو، استان بیشترین حجم بارش ها را شاهد خواهد بود که نواحی جنوب غربی، نیمه غربی و بخش‌هایی از مرکز خراسان رضوی بیشترین تاثیر را از این سامانه خواهند داشت.

آهنگرزاده عنوان کرد: هم اکنون جوی نسبتا پایدار همراه با آلایندگی های جوی در استان خراسان رضوی مستقر است که این وضعیت تا پایان وقت امروز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته نوسانات دمایی کلانشهر مشهد بین منفی یک و ۱۳ درجه بوده است و شهرستان های نیشابور و سرخس به ترتیب با منفی هفت و ۱۸ درجه، سردترین و گرمترین مناطق استان بوده اند.

وی بیان کرد: دمای کنونی هوای مشهد هشت درجه سلسیوس است و پیش بینی می شود امروز در گرمترین ساعت تا ۱۵ درجه سلسیوس افزایش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha