۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84988904
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی بر تدوین نقشه جامع مدیریت بحران در استان تاکید کرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مدیریت بحران نیازمند نقشه راه است، گفت: نقشه جامع مدیریت بحران در شهرستان های استان با هدف کاهش خسارت های احتمالی در حوادث و بلایای طبیعی باید تدوین شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان شمالی اظهار کرد: اقدامات و وظایف هر یک از دستگاه‌ها در این نقشه جامع مشخص شود تا با مدیریتی یکپارچه خسارت های احتمالی در حوادث و بلایای طبیعی کاهش یابد.

وی افزود: بی تردید اگر قبل از بروز بحران، نقشه جامع تهیه و تمهیدات لازم اندیشیده شود، اقدامات دستگاه ها در حین بحران تسهیل خواهد شد و شاهد کمترین خسارت خواهیم بود.

حسین نژاد با تاکید بر آموزش مردم در مقابله با بحران، گفت: بحران همواره مردم و مسوولان را درگیر خود می کند و همه باید آماده مقابله با آن باشند به گونه ای که با آموزش و آماده سازی مردم و مسوولان می توانیم هزینه بحران را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: جدای از برگزاری دوره های آموزشی برای دستگاه های اجرایی در راستای کاهش آسیب پذیری حوادث باید آموزش مردم نیز در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این میان دستگاه های اطلاع رسانی نقشی به مراتب مهمتر در آگاهی مردم و فرهنگ سازی برای مواجهه با بحران دارند.

خراسان شمالی با هشت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha