مهمترین رسالت‌ جشنواره عمار، نقش‌آفرینی به عنوان «رسانه انقلاب» است

شیراز-ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه جشنواره عمار یک جشنواره مردمی است که تلاش کرده وجهه مردمی خود را حفظ کند و  ارتباطات خود را با موضوعات روز از دست ندهد، گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های جشنواره عمار رسانه انقلاب شدن است.

حمیدرضا قانعی شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار که با هدف بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به میزبانی شیراز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم مردمی عمار پس از سالها که در تهران برگزار می‌شد امسال با هدف گرامیداشت یاد و نام خاطره شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) به شیراز منتقل شد تا به این بهانه از این شهدا و خانواده‌های آنها یادی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: جشنواره مردمی فیلم عمار موجب شد اذهان عمومی جامعه بار دیگر متوجه مظلومیت جامعه ایران که ۱۷ هزار شهید دارد شود؛ این جشنواره پس از ۱۴ سال به بلوغ رسیده و هنرمندان در بخش‌های مختلف دست به تولید آثاری می‌زنند.

قانعی اضافه کرد: جشنواره عمار فرصت مغتنمی برای شنیده شدن صدای مخاطبان و علاقمندان به حوزه فیلم را فراهم کرده است. فرصتی برای بخشی از مخاطبین جشنواره‌های مرسوم در کشور که هیچ گاه صدایشان شنیده نمی‌شد.

وی یادآور شد: عمده موضوعات ویژه برنامه‌های جشنواره عمار حول محور آرمان‌های انقلاب اسلامی است؛ موضوعاتی که شاید در جشنواره‌های دیگر کم‌رنگ شده است.

قانعی بیان داشت: هنرمندان استان فارس معمولا در جشنواره‌های عمار خوش درخشیدند و در دوره‌های گذشته کارهای بسیاری از هنرمندان فارس موفق به دریافت جایزه از این جشنواره شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه مستندی از شهرستان جهرم دیپلم افتخار جشنواره را از آن خود کرده است، گفت: هنرمندان فارس امسال با سه یا چهار کار خوب در بخش‌های مختلف این جشنواره حضور دارند؛ مستندی از زندگی‌نامه شهید فقیهی از شهدای شهرستان استهبان کار خوش ساختی است‌ که در این جشنواره شرکت کرده است.

مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه ساعت ۱۸ در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) با حضور گروه‌های مختلف مردمی و فیلمسازان این عرصه برگزار شد.

در این مراسم، از برگزیدگان بخش‌های اعلام شده تقدیر شد. آثار جشنواره نیز از ۱۵ تا ۲۱ دی‌ماه در سینمافلسطین تهران به نمایش درمی‌آیند. همچنین همانند دوره پیشین، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به تارنمای عماریار AmmarYar.ir به صورت مجازی به تماشای آثار این دوره جشنواره بنشینند.


اکران مردمی آثار جشنواره سیزدهم با موضوع حاج قاسم
مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در ۱۴ نقطه کشور برگزار شد و به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی آثار تولید شده با موضوع حاج قاسم اکران می شود.

اهالی فرهنگ و هنر در این دوره از جشنواره در بخش‌های مختلف نماهنگ، فیلمنامه، فیلم ما، پویانمایی، موشن گرافیک، تولیدات تلویزیونی و گزارش خبری باهم رقابت می‌کنند و برگزیدگان هر بخش در اختتامیه سیزدهمین دوره از جشنواره عمار معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha