۱۵ دی ۱۴۰۱، ۷:۱۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 84989568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح گاوداری ۶ هزار راسی دلفان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خرم آباد - ایرنا - فرماندار دلفان گفت: طرح احداث گاوداری ۶ هزار راسی این شهرستان در مجموع ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما هم اکنون روزانه ۲۰ تن شیر در این مجموعه تولید و به استان همدان ارسال می شود.

اصغر قهرمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاز نخست گاوداری ۶ هزار راسی دلفان سال گذشته به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر یکهزار و ۵۶۰ راس دام مولد در این گاوداری وجود دارد.

به گفته وی در حال حاضر بیش از ۱۵ نفر در این گاوداری مشغول به کار هستند که با بهره برداری کامل از این طرح براساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۶۰ شغل مستقیم و ۵۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

قهرمانی بیان کرد: براساس برآوردهای اولیه، برای فاز نخست طرح مبلغ ۶۷ میلیارد تومان به غیر از خرید دام ها هزینه شده و بناست تا پایان سال دام های مولد این گاوداری به سه هزار راس و تولید روزانه شیر نیز به ۴۰ تن افزایش یابد.

فرماندار دلفان با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه ۶۰ تن گوشت در این گاوداری تولید می شود ادامه داد: این طرح در مجموع دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی است و در صورت بهره برداری کامل، تولید گوشت قرمز آن به ۱۵۰ تن در سال خواهد رسید.

قهرمانی تصریح کرد: هم اکنون با توجه به گرانی نهاده های دامی، تولید سالانه گوشت قرمز در شهرستان دلفان، بدون احتساب گوشت تولید شده این گاوداری ۲هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تن است.

به گفته وی به دلیل گرانی نهاده های دامی، تعداد دام های سبک در دلفان کاهش چشمگیری یافته و هم اکنون ۲۵۰ هزار راس دام سبک و ۲۵ هزار راس دام سنگین در اختیار دامداران است و تولید روزانه شیر در شهرستان هم ۱۰ تا ۱۲ هزار تن می باشد.

گفتنی است گاوداری ۶ هزار راسی دلفان در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در روستای خاوه و در کنار جاده نورآباد به نهاوند در حال احداث است که تولید خوراک دام، کود خشک کنی و فرآورده های لبنی از صنایع جانبی آن محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha