۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84989698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرآورده‌های تولیدی در زنجان از مراکز عرضه نمونه برداری و پایش می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: طرح پایش کمیت فرآورده‌های تولیدی به صورت مرحله ای با جدیت و مستمر در دست انجام بوده و فرآورده های تولیدی که طیف گسترده آن غذایی، کشاورزی و بهداشتی است، از سطح واحدهای تولیدی و مراکز عرضه، نمونه برداری شده و مورد آزمون قرار می‌گیرند.

مرتضی واحدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور صیانت از حقوق مصرف کنندگان و در راستای اجرای وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران، درخصوص آزمون کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده های بسته بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه، طرح پایش کمیت فرآورده های تولیدی در استان انجام می‌شود.

وی یادآورشد: با اجرای این طرح تعداد ۲۸ نمونه از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان نمونه برداری و مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است و بر این اساس ۶۰ درصد نمونه ها قبول و نمونه های مردودی برای انجام اقدامات قانونی به سازمان ملی استاندارد ایران معرفی شد.

به گفته واحدپور، در این طرح محصولات تولیدی واحدهای صنایع غذایی استان، از نظر کمیت با توجه به اظهارات مندرج در نشانه گذاری فرآورده ها اعم از وزن، حجم و ...مورد پایش قرار می گیرند.

وی با اشاره به شاخص های کالاهای دارای استاندارد اجباری و تشویقی نیز خاطرنشان کرد: منظور از استاندارد اجباری، استانداردی است که اجرای همه یا بخشی از آن در کشور به ترتیبی که در قانون مقرر شده، برای تولید، مصرف داخلی، صادرات و یا واردات اجباری می‌شود اما در استاندارد تشویقی اجرای آن بر حسب قرارداد سازمان با اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha