۱۵ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۰۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84989729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاله رتبه نخست کشت قراردادی کشور را به‌دست آورد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: کلاله با آمار ۲۷ هزار هکتار کشت قراردادی طبق رتبه‌بندی اعلام شده رتبه نخست کشوری را در میان شهرستان‌ها در این بحث به نام خود ثبت کرده است.

رحیم دانشور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در شهرستان کلاله به دلیل دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله اراضی مستعد و میزان بارش‌های مناسب در سال زراعی جاری فرصت خوبی برای توسعه کشت غلات مانند گندم و کلزا ایجاد شد.

وی گفت: امسال در سطح ۵۹ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کلاله گندم و در سطح پنج هزار هکتار کلزا کشت شد که ۲۷ هزار هکتار آن در قالب کشت قراردادی است.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی و انعقاد کشت قراردادی این شهرستان با ثبت ۲۷ هزار هکتار کشت قراردادی رتبه نخست کشوری را به‌دست آورده است.

دانشور افزود: از مجموع ۶۸ هزار هکتار اراضی قابل کشت کلاله ۶۲ هزار هکتار آن به کشت گندم و کلزا اختصاص یافت و دیگر اراضی باقی مانده هم مربوط به باغات و کشت بهاره می‌شود.

وی گفت: طبق پیش‌بینی ۲۰۰ هزار تن گندم و کلزا از زمین‌های کشاورزی کلاله برداشت می‌شود که ۷۸ هزار تن آن مربوط به اراضی کشت قراردادی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کلاله وجود دارد که امسال در ۶۲ هزار هکتار آن کلزا و گندم کاشت شده است.

خرید قیمت تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۱۱۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم تعیین شده که علاوه بر این به ازای تولید هر کیلوگرم ۱۵ هزار ریال یارانه کشت پرداخت می‌شود.

استان گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم، رتبه دوم ایران را دارد و علاوه بر این به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

کشت قراردادی گندم در ۸۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی گلستان بسته شد

افزایش سهم کلاله در اشتغال گلستان به راه‌اندازی صنایع تبدیلی نیاز دارد

گلستان پیشتاز اجرای طرح کشت قراردادی گندم در کشور است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha