۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85263911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸ هزار تن نهاده مورد نیاز کشت پاییزه کلاله تامین شد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن نهاده مورد نیاز کشت پاییزه در ۶۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان تامین شد.

رحیم دانشور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نهاده‌ها شامل ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن کود و ۱۲ هزار و ۸۵ تن بذر گندم و کلزا است که بر اساس تقاضا در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین سه هزار و ۵۰ دستگاه تراکتور برای انجام عملیات کشت پاییزه در مزارع کشاورزی کلاله فعالیت می‌کنند که چهار میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر سوخت سه ماه آنها تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: تاکنون در بیش از هزار هکتار اراضی شهرستان کشت کلزا شروع شده و برای هشت هزار هکتار قرارداد بسته شد که پیش بینی می‌شود سطح کشت این محصول در شهرستان به ۱۷ هزار هکتار برسد و از آبان هم کشت گندم در سطح ۵۰ هزار هکتار آغاز می‌شود.

دانشور ادامه داد: کلاله از جمله نقاط پیشتاز در کشت چغندر قند در استان گلستان است به طوری که امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع آن به کشت این محصول اختصاص یابد.

وی گفت: شهرستان کلاله با ۳۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی، ۶۸ هزار و ۲۰۳ هکتار اراضی قابل کشت دارد که سطح آن در فصل بهار و پاییزه تا ۹۰ هزار هکتار هم می‌رسد.

به گزارش ایرنا، سالانه به طور میانگین ۲۷۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان کلاله تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha