نخستین کنگره فرهنگی ، هنری اسطوره مقاومت ویژه سالگرد حاج قاسم در یاسوج برگزار شد

یاسوج- ایرنا- نخستین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره مقاومت ویژه بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در یاسوج به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی ، هنری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مسئولان و عشایر غیور و مردم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این کنگره در یاسوج، اظهار داشت: ۲۰۰ نفر ار هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی اثرهای مختلف و پرمحتوایی تولید کرده اند و در این کنگره، از آثار و تولیدات متعدد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که مرتبط با مکتب شهید سلیمانی و با محوریت ایران قوی تولید شده، رونمایی شد.

 نخستین کنگره فرهنگی ، هنری اسطوره مقاومت ویژه سالگرد حاج قاسم در یاسوج برگزار شد

امین درخشان افزود: فیلم کوتاه مردمی، شعر آئینی، موسیقی، سرود و نماهنگ، استاپ‌موشن و تولیدات دیجیتال و همچنین آثار هنرهای تجسمی در رشته‌های طراحی، نقاشی، پوستر، خوشنویسی، تولید شده است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که در سیره و مکتب شهید سلیمانی، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای تولید و نشر آثار و محصولات فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف وجود دارد، این کنگره فرصتی ایجاد کرد تا هنرمندان توانمند، خلاق و دغدغه‌مند کهگیلویه و بویراحمد بتوانند در همه عرصه‌ها و رشته‌ها به تولید اثر مرتبط با رشته هنری خود، اهتمام جدی داشته باشند.

تاکید کرد: همچنین از طرفی بتوانیم یک جریان فرهنگی و هنریِ مؤثری در جهت اهداف انقلاب اسلامی با محوریت ایران قوی و نقش مؤثر شهید سلیمانی در محور مقاومت، در منطقه ایجاد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی از حضور نمادین عشایر سلحشور استان نیز تقدیر کرد و افزود: عشایر نشان داده‌اند در راه اعتلای این سرزمین همیشه در صحنه هستند.

درخشان با اشاره به لغو سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان نیز گفت: قرار بود وزیر در این برنامه مهمان باشد، اما به دلیل شرایط جوی امکان سفر وزیر فراهم نشد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha