سفر رئیس جمهور به جنوب غرب تهران؛ بهارستانی ها دیده شدند

بهارستان - ایرنا -  شهرستان بهارستان متشکل از بخش های گلستان و بوستان با جمعیتی جوان به عنوان مهمترین شاخصه اش، مورد توجه آیت الله سید ابراهیم رئیسی قرار گرفته است و از این پس با سفر رئیس جمهور و هیات همراه در انتظار سامان و پیشرفت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهارستان با مساحتی معادل ۷۶ کیلومتر مربع و سکونت ۶۰۰ هزار نفر جمعیت پا به عرصه تقسیمات سیاسی و جغرافیایی ایران گذاشت و امروز جمعیت آن از ۷۵۰ هزار نفر گذشته است؛ جمعیت بی شک مهمترین شاخصه این شهرستان است که خود آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر امروز/پنجشنبه/ خود به بهارستان از مردم بابت فرزندآوری تشکر و قدردانی ویژه کرد و البته با گلایه از کمبود کلاس های درس، دستوری فوری برای احداث ۱۰ مدرسه در شورای اداری این شهرستان صادر کرد.

در این سفر یک روزه، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس جمهور، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش، «سید حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور، «میثم لطیفی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، «علیرضا فخاری» استاندار تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور را همراهی کردند.

رئیس‌جمهور که پیش از این، به شهرستان های اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، قدس، ملارد، شهریار، ورامین، قرچک، پیشوا و رباط کریم در استان تهران سفر کرده و تصمیماتی برای رفع مشکلات این مناطق گرفته است، در ابتدای ورود به بهارستان از عملیات بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی حضرت ابوالفضل (ع) که خیرساز است، بازدید کرد.

سفر رئیس جمهور به جنوب غرب تهران؛ بهارستانی ها دیده شدند

مجموع تخت های بیمارستانی شهرستان بهارستان به ۱۰۰ تخت برای بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت می رسد و باید اذعان داشت که وضعیت سرانه بهداشت و درمان این منطقه مناسب نیست؛ آیت الله رئیسی با علم به این موضوع دستورات لازم را برای تسریع در عملیات اجرایی این بیمارستان ، صادر و اظهار امیدواری کرد تاکید کرد که با راه اندازی بخشهایی از این مجموعه درمانی در سال آینده مردم بتوانند از کلینیک این بیمارستان بهره ببرند.

آیت الله رئیسی در این باره خطاب به مسئولان گفت: ۶ سال از آغاز به کار بیمارستان حضرت ابوالفضل سپری شده است و انتظار تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها، انتظار و مطالبه به حقی است.

او همچنین به مسئولان وزارت بهداشت  دستور داد تا با توجه به محرومیت منطقه و نبود امکانات درمانی کافی، تلاش کنند کلینیک این بیمارستان طی یکسال آینده به بهره‌برداری برسد.

امروز این دستور در شرایطی توسط رییس جمهور صادر شد که اتفاقا عملیات ساخت این پلی‌کلینیک از سال ۹۷ آغاز شد اما در حدود سه سال است که متوقف مانده است. احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) نسیم‌شهر با ظرفیت ۳۵۰ تخت‌خواب نیز قرار است تا پایان سال ۱۴۰۵ پایان یابد و به بهره‌برداری برسد.

بهارستان از بافت فرسوده رنج می برد

سفر رئیس جمهور به جنوب غرب تهران؛ بهارستانی ها دیده شدند

بر اساس این گزارش، شهرستان کوچک بهارستان اما با  مشکلات قابل توجه دیگری هم مواجه است که وجود بافت فرسوده و  کمبود در تامین خدمات بهداشت و درمان از جمله این مشکلات است . به گفته عبدالله  نوحی ، فرماندار این شهرستان ، مهمترین مطالبات از سوی مسئولان این شهرستان، مباحث مربوط به اصلاح بافت فرسوده و تامین سرانه های درمانی و بهداشتی است.

بر اساس گزارش مسئولان شهری بهارستان، ۸۴ درصد از بافت مسکونی این شهرستان فرسوده است و از نظر مسکونی در شاخص های توسعه ای تعیین شده استان تهران ، در وضعیت محرومیت خیلی شدید قرار دارد که در همین راستا امروز رئیس جمهور بازدیدی هم از بافت فرسوده بهارستان داشت و در جریان امور قرار گرفت.

دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت، پاسدار «امیر کمندی»

به گزارش ایرنا صرف نظر موارد مطرح شده ، آیت الله رئیسی با خانواده شهید مدافع امنیت پاسدار «امیر کمندی» نیز دیداری داشت .

سرهنگ دوم پاسدار امیر کمندی، یکی از پاسداران نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که حین مقابله با اغتشاش‌گران در خیابان ستارخان، توسط یکی از مخلان نظم و امنیت بر اثر اصابت نارنجک دستی از ناحیه سر، مجروح شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سفر رئیس جمهور به جنوب غرب تهران؛ بهارستانی ها دیده شدند

رئیس جمهور: ساخت فوری ۱۰ مدرسه در بهارستان ضروری است/ استفاده از وقف برای کمبود محرومیت ها

مقصد بعدی آیت الله رئیسی شورای اداری بهارستان جایی جز شورای اداری نبود؛ او در این جلسه گفت که این منطقه ۱۳۰ هزار دانش‌آموز دارد اما تعداد مدرسه‌ها با این جمعیت تناسب ندارد؛ بنابراین ساختن حداقل ۱۰ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس، یک ضرورت است و باید فوری انجام شود.

رئیس جمهور این را هم البته تصریح کرد که انتظار داریم خیرین هم پای کار بیایند تا این کار، سریع پیش برود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: پروژه های در دست اجرای این شهرستان حاصل تلاش و اقدامات بسیاری است که لازم است برای ساماندهی برخی از آنها سازمان اوقاف و شخص آقای خاموشی ورود کند. این شهرستان موقوفاتی دارد که باید دید بر اساس وقفنامه، چگونه می توان محرومیت های بهارستان را رفع کرد.

رئیس جمهور یکی از کارکردهای وقف را برای رفع فقر و محرومیت و توسعه بیان کرد و گفت: با توجه به نظر واقف و کارکرد وقف می توان هم برای رفع محرومیت در منطقه و هم در مورد مسائل فرهنگی، اقداماتی انجام داد.

به طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توجه خاص شود

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش در این جلسه گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز یکی از طرح های حوزه بانوان است که باید نسبت به این بخش نیز باید توجه خاص شود که در این میان، بخشی از این مساله باید در بهزیستی دنبال شود.

رییسی این را هم گفت که این شهرستان از یک سری مواهب مثل نزدیک بودن به تهران برخوردار است اما مشکلاتی نیز دارد که به این مشکلات توجه شایسته و بایسته نشده است که باید رفع کرد.

او در عین حال افزود: فرهیختگان، سرمایه گذاران و کارافرینان برتری در شهرستان بهارستان داریم که باید از ظرفیت آنها برای سرمایه گذاری در حوزه های اجتماعی، توسعه اقتصادی و فرهنگی بهره گرفت.

برخورد با افرادی که در ادارات موجب نارضایتی مردم می شوند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کوچکترین مشکل و اختلاف در سیستم های اداری پذیرفته نیست، تصریح کرد: ناسلامتی، سیستم اداری را در نظر مردمی که منتظر خدمت مخلصانه هستند، ناکارآمد نشان می دهد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: باید با افرادی که در ادارات موجب نارضایتی مردم می شوند برخورد شود، اگر کسی نیز روحیه تحولی ندارد، پذیرفته نیست و باید او را کنار گذاشت.

سه هزار و واحد تولیدی نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشته است

پایان بخش و البته مهمترین قسمت سفر رئیس جمهور به بهارستان دیدار چهره به چهره با مردم این شهرستان بود؛ رئیس جمهور خطاب به مردم گفت: از شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون سه هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید برگشته و تولید رونق گرفته است.

وی این نکته  را هم مورد تاکید قرار داد که ایران قوی با تولید و صنعت قوی محقق می شود، ایران قوی با زنان و مردان قوی است که با همت در تولید، کار، تلاش حضور به موقع در صحنه ها شکل می گیرد در غیر این صورت ایرانی وابسته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که مردم در سفره، اشتغال و تولید وابسته نباشند، زمین، ظرفیت، آب، خاک و هوا داریم با وجود آنکه بارش های جوی کم است اما می توان برنامه ریزی کرد که در کالاهای اساسی وابسته نباشیم.

تمام برنامه ها برای قطع دست رانت خواران از کشور است 

آیت الله رئیسی ادامه داد: برنامه دولت آن است که اجازه ندهد رانت خواری و فساد در کشور وجود داشته باشد و تمام برنامه ها برای قطع کردن دست مفسدان و رانت خواران از کشور است؛ در این مسیر شاید حرف هایی هم به دولت نسبت دهند، اشکالی ندارد ما خود را برای شنیدن هر سخنی آماده کرده ایم.

رئیس قوه مجریه افزود: بهارستان ، شهرستانی با تراکم بالای جمعیت است که از بخش های مختلف کشور در اینجا گرد هم امده اند و شهرستانی شکل گرفته. این مردم ، مردمی نیستند که برای مردم تهران بار اضافه باشند بلکه گاهی، بار مردم تهران را نیز به دوش می کشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: انقلابی بودن مردم این شهرستان سرمایه عظیمی است که متولیان امور فرهنگی باید بدانند که این سرمایه بزرگی است که مردم را در برابر همه آسیب ها حفظ می کند.

آیت الله رئیسی یادآور شد: امروز در این منطقه مردم در حال تولید هستند و این افتخاری برای شهرستان بهارستان است که در حوزه کیف و کفش، صنایع چوبی و فلزی فعالیت می کنند، آمارها نشان می دهد نه فقط مردان بلکه بانوان نیز صنایع دستی را در این منطقه پیشه خود کرده اند.

خدمات شهری متناسب با جمعیت شهرستان بهارستان نیست
رئیس جمهوری تصریح کرد: خدمات شهری  متناسب با جمعیت این شهرستان نداریم. نخستین طرحی که در ورود به بهارستان دیدم، بیمارستانی است که ۶ سال قبل باید ساخته می شد اما همچنان مردم چشم انتظار هستند تا این مرکز درمانی فعال شود.

آیت الله رئیسی اعلام کرد: مساله دیگری که برای سلامتی جسم و روح مردم و جوانان ضروری است سالن های ورزشی به شمار می آیند که بنا شد سالن هایی که بتواند زمینه ورزش جوانان را فراهم کند در دستور کار قرار گیرد و با سرعت کار دنبال شود.

رئیس جمهور بیان کرد: بنا شد طرح هایی مورد نیاز بهارستان در حوزه کشاورزی، تولید، راه های ارتباطی، کمربندی به سرعت انجام شود به نحوی که بار بعدی که به اینجا سفر کردیم شاهد رفع این نیازهای اولیه با مشارکت خود مردم این شهرستان باشیم.

وی افزود: ما به این مناطق می آییم تا حرف و دغدغه مردم را بشنویم، معتقدم با دیدن یک نامه پیگیری مسائل کفایت نمی کند، مشی من رفتن به میان مردم و مناطق است، در دفتر نشستن و دریافت گزارش ها امکان پذیر است اما شنیدن کی بود مانند دیدن.

به گزارش ایرنا سفر امروز  رئیس‌جمهور به شهرستان بهارستان ، تنها سفر او به استان تهران نیست چرا که پیش از این، به شهرستان های اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، قدس، ملارد، شهریار، ورامین، قرچک، پیشوا و رباط کریم (توابع استان تهران ) هم سفرهایی داشته و تصمیماتی برای رفع مشکلات این مناطق گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha