هواشناسی نسبت به وزش باد گرم و احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با اعلام هشدار سطح زرد ، نسبت به افزایش دما ، وزش باد گرم جنوبی و احتمال آتش سوزی در مراتع و مناطق جنگلی این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا ، در این اطلاعیه اعلام شده است که دمای هوا مازندران از فردا به تدریج افزایشی می شود و این افزایش دما تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران ، روز شنبه هفته آینده افزایش دما با وزش شدید و خیلی شدید باد گرم جنوبی هم همراه می شود که نتیجه آن افزایش ضریب وقوع آتش سوزی احتمالی و گسترده شدن دامنه آن به مناطق مرتعی و جنگلی خواهد بود.

هواشناسی مازندران از شهروندان اعم از بومیان و مسافران خواست از روشن کردن آتش در مزارع ، مناطق جنگلی و مراتع خودداری کنند.

در بخش دیگری از اطلاعیه امروز اداره کل هواشناسی مازندران از شکل گیری جریانات سرد و مرطوب شمالی سطح زمین همراه با عبور موج تراز میانی جو در اوایل هفته آینده خبر داده است که براساس آن از روز یکشنبه ۱۸ دی تا سه شنبه شب ۲۰ دی ۱۴۰۱ شرایط جوی استان با بارش باران(گاهی رگباری) ، کاهش محسوس دما ، وزش باد نسبتا شدید موقتی و احتمال رعدوبرق - در ارتفاعات پدیده مه همراه با بارش برف همراه خواهد بود.

بنا به اطلاعاتی که هواشناسی مازندران ارایه کرده است براثر ورود این سامانه احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان آب به ویژه در نیمه غربی استان و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی کاهش دید ، لغزندگی ، یخبندان و احتمال ریزش سنگ وجود دارد .

پاکسازی کانال‏های هدایت آب سطحی در سطح شهرها ، مقاوم سازی سازه های سست بنیان ، احتیاط در تردد جاده ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی - پرهیز از فعالیتهای کوهنوردی وهمچنین تمهیدات واقدامات لازم برای گلخانه ها،دامداران،مرغداری ها ، باغات مرکبات و نهال های جوان از جمله توصیه های هواشناسی مازندران در زمان بروز چنین شرایط آب و هوایی در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha