استاندار اردبیل: نگاه به سرعین باید بین المللی باشد

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل گفت: نگاه به سرعین باید بین المللی باشد تا در همین سطح و اندازه از آن بهره‌برداری و درآمد و ثروت عظیمی از بابت ورود گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حامد عاملی که در دومین سفر از دور سوم سفرهای شهرستانی به سرعین سفر کرده است، عصر امروز در نشست صمیمی با جمعی از فعالان و نخبگان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در سالن تبلیغات اسلامی این شهرستان همچنین از مسئولان و خیران این شهر توریستی خواست نسبت به تامین زمین مورد نیاز برای ایجاد کمپ تیم‌های ملی و پارک بانوان سرعین اهتمام لازم را داشته باشند.

عاملی همچنین خاطرنشان کرد: درآمدهای نفتی کشور مشخص و محدود است و در مقابل آن هزینه‌های دولت رو به افزایش است و اگر برای آینده تدبیر و برنامه روشن نداشته باشیم، شرایط مناسبی پیش‌رو نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری اقتصادی و ایجاد ثروت در کشور اظهار کرد: با بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین امکان برداشت یک میلیون تن محصول کشاورزی در استان فراهم می‌شود که در این صورت ثروت بزرگی برای استان حاصل خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با بیان اینکه باید گلایه‌ها و نارضایتی‌های مردم را با برنامه ریزی و تدبیر برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم استان در اتفاقات اخیر بصیرت خود را نشان دادند و مشکلات با حضور مردم و با کمترین هزینه مدیریت شد.

استاندار اردبیل همچنین درباره نیت خود در پیگیری طرح های عمرانی در جای جای استان گفت: فردی به من خدا قوت گفت و وعده داد که در انتخابات به یاری خواهد آمد اما من با صراحت اعلام کردم که قصد نامزدی در انتخابات را ندارم و مرادم از اقدامات ، خدمت به مردم است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: برنامه اصلی ما تامین زیرساخت‌ها و رفع عقب ماندگی‌های استان است که یکی از آنها تکمیل راه‌های مواصلاتی شمال به جنوب استان است که در این راستا یک هزار میلیارد تومان از ظرفیت تهاتر نفت به استان اختصاص یافته است و با این منابع پرونده تکمیل راه‌های مواصلاتی استان برای همیشه بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: تقریبا ۵۰ کیلومتر از تونل‌ها در مسیر سرچم اردبیل باقی مانده است که آن هم با جدیت پیگیری می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: تعریض مسیر ارجستان در مرحله انتخاب پیمانکار است و تعریض مسیر سرعین- آلوارس نیز در دستور کار قرار گرفته است و تا سال بعد تکمیل می‌شود.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با تاکید بر اهتمام دولت برای تکمیل راه آهن اردبیل - میانه اظهار کرد: اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و جمهوری آذربایجان نیز از سوی دولت حمایت می‌شود و موافقت آن از وزارت امور خارجه نیز اخذ شده است.

عاملی همچنین از افزایش پروازهای فرودگاه اردبیل به ۵۴ پرواز در هفته خبر داد و با بیان اینکه تعداد پروازها به اردبیل افزایش خواهد یافت، گفت: تعداد کنسلی پروازها از ۱۱۰ پرواز در سال گذشته به ۱۲ پرواز در سال جاری کاهش یافته است.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل زیرساخت‌های گاز و آب هم گفت: برای تامین پایدار گاز استان تا ۵۰ سال آینده کارهای مهمی انجام گرفته و در موضوع آبرسانی به روستاها نیز برای تامین آب ۴۵۴ روستا با بسیج سازندگی قرارداد منعقد شده که بخشی از آن اجرا شده است.

وی در ادامه از تدوین طرح جامع آب با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای دورنمای ۵۰ ساله خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار تخت در استان اردبیل وجود دارد که این تعداد باید به سه هزار و ۷۰۰ تخت برسد. ضمن اینکه تجهیزات طب هسته ای هم در استان در حال نصب و راه اندازی است.

استاندار اردبیل در ادامه گفت: با اقداماتی که در بخش کشاورزی در دست اجراست، در آینده در این بخش ۱۷ هزار شغل ایجاد خواهد شد. در حوزه صنعت استان نیز با اجرای طرح‌های توسعه ای در واحدهای بزرگ صنعتی استان برای ۱۲ هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

در این نشست، حاضران به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی توسعه شهرستان پرداختند و در پایان از فعالان حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و ورزشی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha