جوانان ایران امروز توان ساخت انواع شناورها و هواپیماهای جنگنده را دارند

کرج- ایرنا- معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تبدیل ایران به قدرت موشکی و پهبادی در دنیا اشاره کرد و گفت: هم اکنون انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، هواپیماهای کوثر، یاسین، صاعقه و آذرخش، تانک کرار و انواع توپخانه توسط دانشمندان و جوانان ایرانی ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ سعید شعبانیان شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت ۱۱۲ شهید شهرستان چهارباغ استان البرز که همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مسجد امام سجاد (ع) روستای اغلان تپه این شهرستان برگزار شد، افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد نیاز نیروهای مسلح در کشور تولید شده و پنج درصد مابقی نیز بدلیل نبود توجیه اقتصادی در داخل تولید نمی شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون تولید انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، هواپیماهای کوثر، یاسین، صاعقه و آذرخش، تانک کرار و انواع توپخانه توسط دانشمندان و جوانان ایرانی انجام می شود.

شعبانیان با بیان اینکه شهید سلیمانی استاد و فرمانده عزیز ما بود، افزود: سردار دلها مجاهدی بود که از روز اول حضور در نیروهای مسلح تا لحظه شهادت پوتین و لباس نظامی را از تن درنیاورد و نوک پیکان حملات بود.

وی به عملیات آمرلی اشاره کرد و گفت: آمرلی یک شهر شیعه نشین در حوالی مرزهای ایران بود و وقتی به طور کامل توسط داعش محاصره شد و داعش از دروازه شهر وارد شهر می شد، حاج قاسم با یک فروند بالگرد به همراه المهدی المهندس و سایر مسوولان نیروی قدس وارد منطقه شد و با استفاده از جوانان آن شهر، شهر را نجات داد.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز مردمان آمرلی حاج قاسم را بهتر از ما می شناسند.

در این آیین خانواده های شهید مدافع امنیت روح الله عجمیان، شهید مدافع حرم اصغر الیاسی و شهید هشت سال دفاع مقدس امیر حاج امینی حضور داشتند.

همچنین این مراسم شهدا، میزبان یک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha