۱۵ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84990332
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه برگزاری نشستهای ماهانه شورای امنیت درباره سوریه را نمایشی خواند

نیویورک – ایرنا- معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل با انتقاد از جلسات ماهانه شورای امنیت درباره پرونده شیمیایی سوریه، آن را صرفا نمایشی و در راستای منافع برخی کشورهای غربی دانست.

به گزارش ایرنا، دیمیری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه روز پنج شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره پرونده شیمیایی سوریه افزود: جای تاسف است که امسال (سال ۲۰۲۳ میلادی) با یک جلسه توجیهی دیگر درباره پرونده شیمیایی سوریه آغاز می شود.

این دیپلمات روسیه اضافه کرد: این جلسات بی ارزش هستند و فقط نارضایتی بیشتر ایجاد می کنند. روسیه به همراه سایر اعضا بارها تاکید کرده است که طرح این موضوع در هر ماه، صرفا برای نمایش و در راستای منافع سیاسی داخلی تعدادی از کشورهای غربی، هیچ سودی ندارد.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: این امر بحث در شورای امنیت را بی ارزش و اختیارات این نهاد را تضعیف می کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیر کل سازمان منع سلاح های شیمیایی، همیشه بهانه های غیرواقعی برای توجیه غیبت خود در شورای امنیت می آورد و هر ماه گزارش های مشابهی ارائه می دهد، ما می خواهیم به وقت اعضای شورای امنیت و بهینه سازی برنامه این جلسات احترام گذاشته شود.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: تا زمانی که این امر انجام نشود، روسیه ورود جدید به بحث در مورد این موضوع را بی فایده تلقی می‌کند.

به گزارش ایرنا، ریچارد میلز معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز مدعی شد: جای تأسف است که سال جدید را در شورای امنیت با موضوع استفاده مکرر حکومت بشار اسد از سلاح های شیمیایی و عمل نکردن آن به تعهدات خود تحت کنوانسیون سلاح های شیمیایی و قطعنامه ۲۱۱۸ شورای امنیت سازمان ملل آغاز کنیم.

این مقام آمریکا ادعا کرد: حکومت بشار اسد هنوز توضیح معتبری در خصوص کشف یک ماده شیمیایی در سال ۲۰۱۸ در مرکز مطالعات و تحقیقات علمی در برزه ارائه نکرده است.

معاون سفیر آمریکا همچنین مدعی شد: حکومت اسد هنوز توضیح معتبری برای انهدام دو سیلندر کلر دخیل در حمله شیمیایی به دوما ارائه نکرده است.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود: بشار اسد و حامیان روس آن شکایت کرده اند که کارشناسان سازمان منع سلاح های شیمیایی از وظایف خود فراتر رفته اند؛ این ادعا کاملا نادرست است.

معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل باز هم ادعا کرد: انتظار اظهارات دیگری از روسیه نیست. روسیه کشوری است که به سختی تلاش کرده است الگوی استفاده از سلاح های شیمیایی خود را پنهان کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha