۱۵ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۰۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84990308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران از تعامل مثبت سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی قدردانی کرد

نیویورک – ایرنا- امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل از تعامل مثبت سوریه با سازمان منع سلاح های شیمیایی قدردانی و تاکید کرد: پرداختن به نگرانی های مشروع دولت سوریه در این زمینه ضروری است.

به گزارش ایرنا، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در مورد پرونده شیمیایی سوریه گفت: از نشست قبلی شورای امنیت تاکنون هیچ اتفاق یا تحول جدیدی رخ نداده است. گزارشی که از سوی نماینده دفتر امور خلع سلاح سازمان ملل ارائه شد، نیز هیچ نکته جدیدی در مورد این وضعیت ارائه نکرد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نشست امروز بار دیگر از این ایده حمایت می کند که در غیاب پیشرفت و تحول در این پرونده، برگزاری جلسات منظم و ماهانه در این مورد صرفا اتلاف منابع سازمان ملل متحد و وقت اعضای شورای امنیت است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: ایران از حل مسائل باقی مانده در مورد پرونده شیمیایی سوریه در مسیر فنی خود در سازمان منع سلاح های شیمیایی از طریق گفتگو و همکاری سازنده بین سوریه و این سازمان حمایت می کند.

وی اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف، هر انجام تحقیقات باید بی طرفانه، حرفه ای، معتبر و عینی باشد و باید کاملاً با الزامات و رویه های کنوانسیون مطابقت داشته باشد.

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش‌هایی را که کنوانسیون و اختیارات سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را تضعیف می‌کنند رد و قویا محکوم می کند و خواستار اجرای متوازن، کامل و بدون تبعیض کنوانسیون است.

ایروانی اظهار داشت: ما همچنان معتقدیم که سیاسی کردن کنوانسیون و بهره برداری از سازمان منع سلاح های شیمیایی برای اهداف سیاسی فقط اعتبار سازمان و کنوانسیون را به مخاطره انداخته و خدشه دار می کند.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: ما ضمن قدارنی از تعامل مثبت سوریه با سازمان منع سلاح های شیمیایی، تاکید داریم که پرداختن به نگرانی های مشروع دولت سوریه در این زمینه ضروری است.

وی تصریح کرد: سوریه مرتبا گزارش‌های ماهانه خود را به مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ارسال کرده که جدیدترین آنها در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ بوده که شامل گزارش کاملی از تلاش‌های این کشور برای نابودی تسلیحات شیمیایی و تأسیسات تولید آن است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: ایران امیدوار است نشست سطح عالی بین مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی و وزیر امور خارجه سوریه برگزار شود و مسیر را برای حل و فصل مسائل حل نشده هموار کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha