۱۶ دی ۱۴۰۱، ۴:۲۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84990400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیران خارجه اردن و فرانسه تلفنی گفت وگو کردند / فلسطین محور گفت وگوها

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، «ایمن صفدی» وزیر امور خارجه اردن با «کاترین کولونا» همتای فرانسوی خود درباره فلسطین و تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و اقدامات بین المللی مورد نیاز برای توقف آن تلفنی گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صفدی در این تماس تلفنی بر لزوم انجام یک اقدام بین المللی موثر برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و اطمینان از احترام به تمامی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن همچنین بر خطرات حمله وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات تاکید کرد.

از سوی دیگر وزیر خارجه فرانسه نیز گفت که کشورش بر لزوم احترام به وضعیت حقوقی و تاریخی قدس و مسجدالاقصی و توقف همه اقدام‌های یکجانبه که راه حل دو دولتی را تضعیف می‌کند، تاکید دارد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه‌شنبه در اولین هفته کاری خود به همراه گروه دیگری از صهیونیست‌ها با حمایت نظامیان این رژیم در اقدامی تحریک‌آمیز به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام با واکنش گسترده مسلمانان روبه‌رو شد و برخی دولت‌های کشورهای اسلامی این اقدام بن گویر را محکوم کردند.

وزارت خارجه اردن در اعتراض به ورود عضو تندرو کابینه نتانیاهو به مسجدالاقصی سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

پیش از آن نیز جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به یورش روز سه‌شنبه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی آن را اقدامی جنایتکارانه دانسته و تاکید کردند که مقاومت برای پاسخ به صهیونیست‌ها در آمادگی کامل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha