حماس: رژیم صهیونیستی امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند

تهران – ایرنا – رئیس اداره سیاسی و روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: رژیم نژاد پرست صهیونیستی، تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، «باسم نعیم» روز جمعه در گفت و گو با رسانه ها افزود: این رژیم شرایط را برای آغاز یک جنگ دینی بی پایان فراهم می کند.

وی با اشاره به اجماع جامعه جهانی در محکومیت اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی گفت: از واکنش صریح جامعه جهانی به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط وزیر کابینه نتانیاهو استقبال می کنیم.

وی خواستار تبدیل این مخالفت سیاسی به اراده ای حقیقی و اقدامات عملی برای وادار کردن صهیونیست ها و تحقق خواسته ها و حقوق ملت فلسطین از جمله آزادی، استقلال و بازگشت به سرزمین خود شد و اضافه کرد: همه خواسته های ملت فلسطین مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه های صادر شده توسط سازمان ملل است.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجد الاقصی یورش برد که واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشت و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین، کشورهای اسلامی از جمله ایران، قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم و تحریک آمیز ارزیابی کردند.

نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل عصر پنجشنبه به وقت محلی ۵ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۵ دی ماه ۱۴۰۱) در مقر این نهاد بین المللی تشکیل شد و همه اعضای این شورا، اقدام کابینه جدید رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی را تحریک آمیز و نگران کننده خواندند.

این نشست به درخواست مشترک فلسطین و اردن و با حمایت امارات متحده عربی و چین برگزار شد، در این نشست علاوه بر اعضای شورای امنیت، صرفا نمایندگان اردن، فلسطین و رژیم صهیونیستی سخنرانی کردند.

مواضع اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره رژیم صهیونیستی، خشم سفیر این رژیم را برانگیخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha