۱۶ دی ۱۴۰۱، ۷:۱۲
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 84990409
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل بحران: ادارات هرمزگان برنامه جامع آموزشِ مدیریت بحران را عملیاتی کنند

بندرعباس - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استان هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت بحران کشور، برنامه جامع آموزش در حوزه مدیریت بحران را به طور کامل و عملیاتی اجرا کنند.

مهرداد حسن زاده شامگاه پنجشنبه در فت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به وظایف دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور، تاکید کرد: برنامه جمع آموزش در حوزه مدیریت بحران به استناد بند ذ ماده ۹، بند پ ماده ۱۳، بند الف و بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی کشور و با حضور صاحب نظران و متخصصان عرصه مدیریت بحران و سایر حوزه های مرتبط و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور تدوین و به استانها ابلاغ شده که نقشه راه جامع و کاملی در حوزه آموزش است.

طبق ماده ۲ قانون مدیریت بحران این دستگاه‌ها شامل « قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و موسسات اعتباری دولتی، شرکتهای بیمه دولتی و همچنین موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، موسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی، کلیه نهادها و واحدهای زیر نظر مقام معظم رهبری با اذن معظمٌ‌له و دستگاه‌ها و واحدهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته یا از قوانین و مقررات عام تبعیت کنند و موسسات و شرکت‌های وابسته است»

دبیر ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان تصریح کرد: به استناد برنامه جامع آموزش، دبیرخانه در جمعیت هلال احمر است و این مجموعه موظف است با همکاری دستگاه‌های همکار که در اسناد و قانون مشخص شده است نسبت به اجرای دقیق برنامه آموزش در سطح شهرستان ها و استان اقدام کنند.

حسن زاده اضافه کرد: برنامه آموزش به‌صورت دستگاه‌محور است و تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور که به آنها اشاره شد، مکلفند برنامه آموزشی مبتنی بر برنامه فوق را اجرایی کنند.

رئیس کمیته تخصصی آموزش مدیریت بحران استان ضمن تاکید بر اجرای دقیق مفاد این برنامه گفت: در برنامه جامع آموزش چشم انداز، ماموریت ها، باورها و ارزش‌های حوزه آموزش، اهداف و راهبردها بطور دقیق مشخص شده است.

وی افزود: در هرمزگان نیز باید ضمن نیازسنجی دقیق بر اساس دسته‌بندی و سطوح مخاطبان جامعه شامل افراد، نهادها و تصمیم‌گیران موثر بر جامعه اقدام شود.

حسن زاده ادامه داد: با توجه به اینکه دستگاه‌های مسوول در برنامه جامع آموزش به‌طور دقیق مشخص شده است، انتظار می‌رود اهتمام لازم در این خصوص را شاهد باشیم و مسئولیت اجرای این برنامه بر عهده بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان و استان است.

وی تاکید کرد: مسئولیت پایش و نظارت بر حُسن اجرای این برنامه بر عهده سازمان مدیریت بحران کشور و ادارات کل مدیریت بحران استانها است.

با توجه به حادثه خیز بودن استان هرمزگان خصوصا در بحث زلزله و باران‌های سیل آسا، اجرای فوری برنامه جامع آموزش مدیریت بحران در این استان یکی از ضروریات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha