۱۶ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84990865
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:تربیت نسل و خانه داری  از مهمترین وظایف بانوان است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:خانه داری و تربیت نسل آینده مهمترین وظیفه و شرافت برای بانوان است چون آنها در سلامت و تحکیم خانواده نقش مهمی دارند.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شامگاه جمعه در جمع عزاداران حضرت ام البنین(س) و گرامیداشت مادران شهدا در مسجد شهید فخار کاشان افزود: بعد از شهادت حضرت زهرا (س)، چهار فرزند در خانه حضرت علی (ع) بودند، و بنابر وصیت حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع) با اُمامه ازدواج کرد که ثمره این ازدواج محمد بن هلال بن علی، مدفون در اران و بیدگل می باشد و پانزده سال بعد از شهادت حضرت زهرا(س) حضرت علی (ع) با حضرت ام البنین(س) ازدواج کرد.
امام جمعه کاشان بیان کرد: پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند یکی از حقوق والدین بر فرزندان این است که، پدر تحقیق کند که چه مادری برای فرزند آینده خود انتخاب کند و این نشان دهنده نقش بی نظیر تربیت به وسیله مادر است.

حجت الاسلام حسینی گفت:حضرت علی (ع) به برادرش عقیل که نسب شناس بود می فرمایند همسری برای من انتخاب کن که فرزندان شجاعی از او داشته باشم و عقیل با علمی که داشت قبیله کلابیه را انتخاب کرد.

وی افزود: شمر، لعنت الله هم از این قبیله بود، یعنی انتخاب همسر برای فرزندان شجاع هم می تواند منفی باشد و هم مثبت، که ثمره آن، حضرت ابوالفضل(ع) باشد.

امام جمعه کاشان گفت: دختران ما بدانند اگر با تقوا باشند خدا آنها را برای ازدواج انتخاب می کند و همچنین یک درس دیگر ازدواج ام البنین(س) با مولا علی(ع) این است که اگر دختر خانم با تقوا باشد، خدا اسباب ازدواجش را با بهترین همسر فراهم می کند ولو با معرفی دیگران و بهترین مصادیق آن عبارتند از، آمنه، مادر پیامبر(ص)، فاطمه کلابیه، مادر حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت نرجس(س) که مادر امام زمان(عج) می شوند.

حجت الاسلام حسینی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با بانوان اشاره کرد و افزود: بعضی فکر می کنند خانه داری دور از شان یک خانم هست، اینطور نیست خانه داری و تربیت نسل اینده مهمترین وظیفه و شرافت است و اگر فرصت شد بانوان در کنار آن، به تحصیلات، ورزش و امور اجتماعی بپردازند.

وی اضافه کرد: از دامان مادران باید، بزرگوارانی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی،علامه مصباح یزدی ،حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تربیت شوند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha