دولت افراطی رژیم صهیونیستی از افزایش فشار به فلسطینیان خبر داد

تهران- ایرنا-وزیران افراطی رژیم صهیونیستی در رشته توئیتی در پی تصمیم این رژیم برای تحریم مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کردند که تازه این اول کار است و اقدامات بیشتری را اتخاذ خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، بتزلل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: همانگونه که در توافق ائتلافی درخواست کرده بودیم، ما زمانی را برای پایان همراهی تشکیلات خودگردان فلسطین باتروریسم قرار می دهیم، همچنان که مانع از رسیدن حقوق و مزایا به فلسطینی‌ها شدیم.

اسموتریچ ادعا کرد: این افرادی که علیه ما کار می کنند، بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد و این آغاز راه است.

این اظهارات درحالی بیان می شود که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه در بیانیه ای از تحریم علیه فلسطینی‌ها خبر داد.

براساس این بیانیه، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت که ۱۳۹ میلیون شکل (حدود ۳۹ میلیون دلار) را از اعتبارات تشکیلات خودگردان فلسطین قطع کند که به گفته صهیونیست‌ها به عنوان حقوق ماهانه خانواده اسیران و شهدای فلسطینی پرداخت می شد.

رژیم صهیونیستی این اعتبار را قرار است به خانواده شهرک نشینان صهیونیست اختصاص دهد که در درگیری با جوانان فلسطینی کشته شدند.

از سوی دیگر ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که یورش سه شنبه وی به مسجد الاقصی موجی از محکومیت و نارضایتی را به دنبال داشته است، اعلام کرد: دولت راستگرای اسرائیل که ما آن را تشکیل دادیم، مسیر و رویکرد خود را مشخص می کند، ما در کابینت [کابینه کوچک امنیتی] تصمیم گرفتیم که اقدامات فوری علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و مسؤولان آن اتخاذ کنیم.

بن گویر افزود: امیدوارم و گمان می کنم که اقدامات [بیشتری] علیه تمام کسانی اتخاذ خواهد شد که از تروریسم حمایت می کنند و به دنبال آن هستند که اسرائیل را زیر فشار بگذارند.

از دیگر تحریم‌ها رژیم صهیونیستی آن است که ساخت منزل فلسطینی‌ها در منطقه جیم که ۶۰ درصد از مساحت کل کرانه باختری رود اردن را تشکیل می دهد، متوقف می شود.

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر خواستار تحریم علیه مسئولانی شده است که از دادگاه بین المللی لاهه خواسته اند که تعریفی درباره ماهیت اشغالگران ارائه دهد.

کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم و رفت و آمد آن ها محدود شود.

مجمع عمومی سازمان ملل روز شنبه گذشته قطعنامه ای را با ۸۷ رای موافق علیه رژیم صهیونیستی صادر کرد.

این مجمع با اکثریت آرا درخواست فلسطین برای صدور استفساریه حقوقی از سوی دیوان دادگستری بین المللی درخصوص ماهیت اشغالگری اسرائیل را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، ۸۷ کشور به این قطعنامه رای موافق، ۲۶ کشور رای مخالف و ۵۳ کشور رای ممتنع دادند.

این اقدام فقط یک روز پس از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی صادر شد که گسترش شهرک سازی را یکی از اولویت های خود اعلام کرده است.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با استقبال از این قطعنامه، از کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند، تشکر کرد.

به گفته ریاض المالکی، این رأی موافق اکثریت، پاسخی طبیعی و قاطع به تلاش‌ها برای زیرسوال بردن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و مخالفت علنی با موارد نقض حقوق فلسطینیان توسط اسراییل و جنایات این رژیم است.

وی همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل خواست به تعهد و مسئولیت خود برای حفظ حقوق مسلم مردم فلسطین عمل کند و برای متوقف کردن رژیم اشغالگر قدس، اقدامات عملی انجام دهند.

مجمع عمومی سازمان ملل اخیرا نیز با اکثریت آرا به پنج قطعنامه به نفع مردم فلسطین بویژه موضوع آوارگان فلسطینی، رای موافق داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha