چهار واحد صنعتی راکد مازندران در هفت روز اخیر به چرخه تولید بازگشت

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت : چهار واحد صنعتی راکد مازندران طی هفت روز گذشته با اعطای تسهیلات ۱۲ میلیارد تومانی و تقسیط معوقات بیمه‌ای، مالیاتی و بانکی به چرخه تولید باز گردانده شد.

حسن خیریانپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که، با برگشت این تعداد بنگاه اقتصادی به چرخه تولید برای ۶۳ نفر شغل ایجاد شده است، افزود : طبق زمان‌بندی و با پیگیری موردی مشکلات تولیدکنندگان درصدد شکوفایی تولید و اشتغال در مازندران هستیم.

وی با بیان این که در ابتدای سال جاری ۳۷۵ واحد صنعتی راکد در مازندران وجود داشت، خاطر نشان کرد : طبق ارزیابی‌های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در ۹ ماه گذشته ۱۳۸ بنگاه اقتصادی به چرخه تولید بازگردانده شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با اشاره به روند مثبت اشتغال زایی برای افراد بیکار در کارخانه‌های استان طی ماه‌های گذشته، افزود : اشتغال زایی برای پنج هزار و ۸۶۰ نفر در حوزه صنعت مازندران از دستاوردهای ماندگار دولت مردمی سیزدهم است.

خیریانپور ادامه داد : مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مازندران دارای ضمانت اجرا است و تمامی اظهار نظرهای مدیران کل در این جلسه ضبط می‌شود و در صورت ترک فعل، مسوول مربوطه متخلف شناخته شده و با آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان این که در ۹ ماه گذشته حدود ۱۷۰میلیارد تومان از بدهی‌های بیمه‌ای و مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی راکد و نیمه فعال مازندران با مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تقسیط شد، گفت : عمده مشکلات واحدهای صنعتی راکد مازندران داشتن معوقه مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با بیان این که در ۹ ماه گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران ۳۸۰ مصوبه در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی داشت، افزود : با دستور مستقیم استاندار مازندران تاکنون ۹۵ درصد از مصوبات این جلسات در گام اجرایی قرار گرفت و پنج درصد دیگر در دست پیگیری است.
وی از پرداخت یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای احیای واحدهای راکد استان در یکسال گذشته خبر داد و گفت : احیای۵۰ واحد صنعتی تعطیل دیگر تا پایان اسفندماه امسال در مازندران در دستور کار قرار دارد.
طبق آمارهای رسمی در استان مازندران ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت از مجموع اشتغال های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha