دوومیدانی چهارمحال و بختیاری را حامیان مالی دریابند

شهرکرد-ایرنا-مربی تیم ملی و رییس هیات دوومیدانی چهارمحال‌ و بختیاری گفت:باوجود استعدادهای فراوان و در سایه نبود پیست دوومیدانی استاندارد و کمبود زیرساخت‌ها، این استان از نقاط مستعد برخی از مواد دوومیدانی ایران است که نیازمند حضور حامیان مالی(اسپانسر) است.

داریوش صمیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا شهرکرد افزود: ارتفاع بالای استان و وجود استعدادهای فراوان در دوومیدانی سبب شده، دوندگان چهارمحال و بختیاری همیشه در این رشته حرف برای گفتن داشته باشند و استان همواره یکی از قطب‌های دوومیدانی کشور بوده است.

وی ادامه داد:چهارمحال و بختیاری در سالجاری مانند ۲ سال گذشته جز معدود اُستان‌هایی بود که در تمام رده‌های سنی، نماینده به مسابقات دوومیدانی کشور اعزام کرد و موفق به کسب مدال شد.

وی افزود:دوومیدانی‌کاران چهارمحال و بختیاری همواره برای کشور افتخار آفریدند و در مسابقات آسیایی که چندی قبل برگزار شد،۲ مقام کشورمان را دوومیدانی‌کاران اُستان کسب کردند و تنها مدال طلا دوومیدانی این دوره از رقابت برای کشورمان را نیز صادق صمیمی از اُستان کسب کرد.

رییس هیات دوومیدانی استان اظهار داشت: نبود حامی مالی لطمه‌های زیادی به دوومیدانی اُستان وارد کرده است و تمامی دوومیدانی‌کاران حرفه‌ای استان در مسابقات لیگ در قالب تیم‌های سایر اُستان‌های کشور به رقابت می‌پردازند.

وی تاکید کرد: حمایت از دوومیدانی در کشور کمرنگ است و به طور معمول تنها هفت تیم در مسابقات لیگ دوومیدانی شرکت می‌کنند و دوومیدانی‌کاران استان نیز در امسال در تیم‌های ذوب آهن اصفهان، گلگهر سیرجان و پلیمرخلیج فارس در لیگ شرکت کردند و به مقام‌های ارزشمندی دست یافتند.

مربی پرتاب دیسک تیم ملی گفت: دوومیدانی در بین بانوان استان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و امسال در مسابقات پرتاب دیسک دختران نیز چهارمحال و بختیاری به ۲ مقام ارزشمند دوم و سوم دست پیدا کرد.

صمیمی تاکید کرد: پشتوانه‌سازی در دوومیدانی استان در دستورکار است و در مسابقات جوانان آسیا که سال آینده در کُره جنوبی برگزار خواهد داشت، حداقل ۲ نماینده به نام‌های 'علیرضا بزمایون' در ماده دهگانه و 'مهشید عادل' در پرتاب دیسک چهارمحال و بختیاری به این رقابت ها اعزام خواهند شد.

وی تاکید کرد: در مسابقات پیش‌رو، بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا نیز که معتبرترین رقابت‌های دوومیدانی در سطح آسیا هستند نیز 'صادق صمیمی' و 'حمید مرادی' به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

رییس هیات دومیدانی چهارمحال‌ و بختیاری گفت: امسال کلاس‌های مربی‌گری درجه سه در ماده پرتاب‌ها و مربیگری درجه ۲ در قسمت پرش‌ها در استان برگزار شد و شاهد حضور مربیان از سراسر کشور در این دوره‌ها بودیم.

وی خاطرنشان کرد:مرداد و شهریور امسال چهارمحال‌ و بختیاری با وجود کمبود زیر ساخت‌ها، امسال میزبان رقابتهای انتخابی تیم ملی دوومیدانی در قسمت پرتاب‌ها برای رقابت‌های کشورهای اسلامی در ترکیه بود و توانست میزبان خوبی برای این دوره از مسابقات باشد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر ۳۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی دارد و رشته دوومیدانی از دیرباز جزو ورزش‌های مورد علاقه جوانان اُستان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha