جذب یک میلیون زائر در قالب طرح گردشگری زیارتی شیراز در دستور کار است

شیراز- ایرنا- مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس گفت: جذب یک میلیون زائر تا پایان سال ۱۴۰۴ در قالب طرح گردشگری زیارتی سومین حرم اهل بیت (ع) (سحاب) که از سوی این شرکت تدوین شده در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، احمد رضا نقیب زاده، روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: وجود ظرفیتهای متنوع و گسترده گردشگری در فارس در زمینه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، درمانی، مذهبی، هنری و ادبی نباید باعث غفلت از ظرفیت عظیم و معنوی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) شود.
او ادامه داد: باید به این موضوع به عنوان یکی از اصلی ترین ظرفیت‌های توسعه گردشگری استان توجه شود و رهبر معظم انقلاب نیز اهمیت این مساله را در سفر به استان فارس در سال ۱۳۸۷ به عنوان جنبه مضاعف گردشگری بیان فرمودند.
وی، لازمه تحقق گردشگری زیارتی در شیراز و استان فارس را وجود مدیریت واحد برای برنامه ریزی در فعالیت‎ها دانست و بیان کرد: در این برنامه ریزی باید مراحل و اقدامات عملیاتی و وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط مشخص شود.
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس افزود: در این راستا طرح زیارتی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) تحت عنوان سحاب از سوی این شرکت با حمایت استاندار، تولیت حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و امام جمعه شیراز تدوین شده است.
نقیب زاده گفت: هدف از اجرای این طرح بهره برداری از جنبه گردشگری زیارتی شهر شیراز با جذب مشتاقان اهل بیت (ع) از داخل و خارج کشور به شیراز است و اجرایی شدن این طرح قطعا منجر به رونق در بخش گردشگری مذهبی و زیارتی خواهد شد.
او ادامه داد: اجرایی شدن این طرح با تامین منابع از طریق منابع دولتی، حمایت‌های خیرین، بخش‌های خصوصی و دستگاههای عمومی پیش بینی شده است و برای آن ساختار اجرایی با مدیریت معاون هماهنگی امور زائرین استانداری فارس، تولیت شاهچراغ (ع) و مشارکت دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط خصوصی، عمومی و دولتی شکل خواهد گرفت و بحث توسعه گردشگری زیارتی در شهر شیراز به شکل دائم در دستور کار و پیگیری قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: یک میلیون زائری که بنا است در قالب این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ جذب شوند در حقیقت سفیران زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) لقب خواهند گرفت و برنامه‌ریزی ها به نحوی خواهد بود که هر کدام از آنها پس از بازگشت از شهر شیراز، به عنوان یک مبلغ نسبت به ترویج فرهنگ زیارت این شهر اقدام خواهند کرد.

برگزاری هفته فرهنگی شیراز در دیگر شهرهای کشور
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس گفت: یکی از برنامه های دیگری که با هدف معرفی جایگاه حرم مطهر شاهچراغ (ع) در دستور کار قرار خواهد گرفت برگزاری هفته فرهنگی شیراز در دیگر شهرهای کشور است.
نقیب زاده افزود: استفاده از ظرفیت شهرهای مقدس مشهد و قم برای سفرهای زیارتی به شیراز نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.
وی ادامه داد: جذب بخشی از تسهیلات سفر دستگاه‌های اجرایی و همکاری فعالان صنعت گردشگری در دیگر استان‌ها برای سفر زیارتی به شیراز از جمله موضوعاتی است که مد نظر قرار دارد.
او بیان کرد: تسهیلات سفرهای زیارتی در غالب بودجه‌های دولتی در جهت تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تخصیص اعتبارات گوناگون برای شهر شیراز نیز پیگیری خواهد شد.

بازار هنر شیراز، جاذبه جدید گردشگری این شهر
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس، با بیان اینکه بازار هنر شیراز با شاخص‌های جهانی صنایع دستی به جاذبه جدید گردشگری این شهر تبدیل خواهد شد گفت: این بازار در محله سر باغ در منطقه تاریخی فرهنگی و نزدیک گذر سنگ سیاه واقع شده و دارای ۶۵ مغازه با معماری برگرفته از دوره زندیه و بازار وکیل است.
نقیب زاده ادامه داد: با افتتاح بازار هنر شیراز در محور سنگ سیاه، یکی از بهترین مجموعه‌های تولید و عرضه آثار هنری در پایتخت جهانی صنایع دستی در کشور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
او اظهار داشت: این مکان می تواند فرصت مناسبی را برای تولید کنندگان محصولات هنری فراهم کند تا بتوانند به طور مستقیم تولیدات هنری خود را به گردشگران داخلی و خارجی عرضه کنند.
وی، توجه به اقتصاد هنر و تقویت و تثبیت جایگاه شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی را از مهمترین اهداف فعالیت‌ها در این بازار دانست و افزود: باید از این فرصت برای آشنایی جهانیان با ظرفیت‌های عظیم هنری شیراز استفاده حداکثری شود.
او گفت: بر همین اساس برنامه ریزی و سیاستگذاری شیوه فعالیت در این بازار با هدف ایجاد جایگاه استانی، ملی و بین المللی برای آن، با مشارکت فعالان و ذی‌نفعان صنایع دستی و گردشگری استان و با مدیریت استانداری فارس انجام خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha