۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۵۹
کد خبر: 84992677
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی هوای استان اردبیل؛ تداوم بارش شدید برف تا ظهر فردا

اردبیل- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان اردبیل روز یکشنبه در آخرین گزارش خود، از تداوم بارش شدید برف تا ظهر فردا در سطح این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، براساس تصویر ماهواره هواشناسی و پیرو هشدار صادره (سطح نارنجی )، با حاکمیت توده هوای سرد و بارشی در نوار شمالی کشور، آسمان استان اردبیل هم اکنون ابری و مه آلود بوده و ضمن کاهش محسوس دمای هوا، بارش برف در تمامی شهرستان‌های استان به ویژه در نوار شرقی جریان دارد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین اعلام کرد که بر اساس نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی طی امروز و فردا در سطح استان فعال بوده و اوج شدت بارش از عصر امروز تا حوالی ظهر فردا پیش‌بینی می‌شود و بارش به صورت متناوب تا صبح سه شنبه در اغلب مناطق استان تداوم خواهد داشت.

بنا به گزارش این اداره کل، با توجه به وزش باد تند گاهی نسبتاً شدید در مناطق مستعد استان اردبیل، کولاک برف در مناطقی از استان به خصوص در جاده‌ها و محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین گزارش داد که روز سه‌شنبه به طور موقت با پایداری نسبی شرایط جوی، ضمن تداوم هوای سرد، بارش قطع شده و دوباره از روز چهارشنبه، با تقویت پرفشار سطح زمین، علاوه بر وزش باد تند و حاکم شدن هوای ابری و مه آلود، در مناطقی از استان به ویژه در نوار شرقی و مناطق شمالی استان بارش برف ادامه خواهد یافت.

پیش‌بینی هوای استان اردبیل؛ تداوم بارش شدید برف تا ظهر فردا

بر اساس اعلام این اداره کل، از حوالی ظهر پنجشنبه این هفته به تدریج از میزان ابرها کاسته شده و جوی به نسبت پایدار در شمال غرب کشور حاکم خواهد شد.

بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل، دماهای زیر صفر درجه سلسیوس همچنان تا آخر هفته در سطح این استان ماندگار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بارش برف پس از وقفه طولانی در فصل پاییز و زمستان، از سحرگاه امروز در سطح استان اردبیل آغاز شده و هم اکنون ادامه دارد.

بارش سنگین برف همچنین موجب کندی تردد در محورهای مواصلاتی بین شهری و معابر داخل مناطق شهری و روستایی استان اردبیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha