مدیران کهگیلویه و بویراحمد مصوبات کارگروه‌ رفع موانع تولید را جدی بگیرند

یاسوج- ایرنا- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام مصوبات کارگروه‌ رفع موانع تولید استان‌ لازم‌ الاجرا است و مدیر و یا دستگاهی در اجرای آنها نباید تعلل کنند.

به گزارش ایرنا، سیداحسان عسکری عصر یکشنبه در بیست و سومین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در یاسوج، افزود: برخی از مواردی که به کارگروه رفع موانع تولید محول می‌شود، وظیفه عادی دستگاه‌های اجرایی هستند و نیازی به طرح و مصوبه این کارگروه ندارند اما با این حال ما آنها را مصوب می کنیم.

وی تصریح کرد: این مصوبات در اجرا با قانون مغایرت ندارند و با تلاش، همت و هماهنگی بانک ها با بخش های دولتی و خصوصی و دستگاه های متولی می توان موجب رونق تولید در استان شد.

عسکری تاکید کرد: هدف رونق تولید و اشتغال است و باید تمام اقدامات و فعالیت‌ها در این راستا پیش برده شوند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خلاف قوانین نمی‌خواهیم تصمیمی گرفته شود چنانچه مصوبه ‌ای قانونی است ولی خارج از محدوده اختیارات استانی بوده، مدیر مربوطه از طریق دستگاه ملی خود پیگیری کرده، مجوز گرفته و آن را اجرایی کند.

وی ادامه داد: حوزه اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال رونق تولید باشد زیرا رونق بخشی به تولید و اشتغال دو راهبرد مهم است که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید به دنبال تحقق آن باشد.

عسکری با بیان اینکه از دیگر رسالت حوزه اقتصادی، سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت ها است افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید به دنبال ایجاد رونق و حل مشکلات واحدهای تولیدی در سریع ترین زمان و در چارچوب قانون باشد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه های مرتبط که در این کارگروه عضو هستند باید برای رفع موانع با دید مثبت تلاش کنند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی مجموعه دستگاه های اجرایی، دولت حمایت می کند، بخش خصوصی هم باید نسبت به تعهدات خود پایبند باشند و کارها در زمان بندی مشخص پیش برود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: واحدهای دارای مشکل که از مصوبات کارگروه تسهیل استفاده کرده، به تعهدات خود نیز به موقع عمل کنند و توانایی مدیریت و سرمایه گذاری شخصی نیز داشته باشند.

عسکری ابراز کرد: بانک های عامل هم با در نظر گرفتن شرایط ، رعایت حال سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه گذاری و اشتغال آفرینان را داشته باشند.

گفتنی است در ادامه این نشست مشکلات ۶ واحد تولیدی که عمدتا خواستار دریافت تسهیلات جدید بودند، مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha