کلاهبرداری از طریق خرید کالا با چک‌های جعلی و مسروقه در البرز

کرج - ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که با ارائه چک های جعلی و مسروقه اقدام به چندین فقره کلاهبرداری میلیاردی در سطح شهر کرج کرده بود، توسط پلیس آگاهی این استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پلیس البرز، سرهنگ محمد معظمی گودرزی اظهار کرد : در پی ارجاع پرونده های متعدد کلاهبرداری از طریق ارائه چک‌های جعلی و مسروقه توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با جمع آوری مستندات و به کارگیری اقدامات پلیسی موفق به رد زنی ترددهای متهم در منطقه حصارک کرج شده و با شناسایی مخفیگاه نامبرده، او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به کشف تعدادی چک جعلی و سرقتی در مخفیگاه متهم، اضافه کرد: این شخص در تحقیقات تکمیلی به انجام کلاهبرداری‌های گسترده از شهروندان اعتراف کرد که تاکنون ۱۰ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.

گودرزی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته توسط این فرد بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود، خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که ضمن استفاده از چک های صیادی، در هنگام دریافت چک از افراد ناشناس از اصالت آن اطمینان حاصل کنند.

دستگیری وکیل قلابی در کرج

کلاهبرداری از طریق خرید کالا با چک‌های جعلی و مسروقه در البرز

رییس پلیس آگاهی البرز گفت: فردی که با راه اندازی یک مرکز حقوقی غیر مجاز خود را وکیل پایه یک دادگستری معرفی کرده و اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، توسط پلیس آگاهی این استان دستگیر شد.

سرهنگ محمد نادربیگی افزود : در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق جعل عنوان وکالت، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های اولیه حاکی از این بود که فردی با معرفی خود به عنوان وکیل پایه یک دادگستری اقدام به دریافت حدود یک و نیم میلیارد ریال از مالباخته کرده است و با توجه به عدم صلاحیت در انجام امور حقوقی هیچ گونه اقدامی در زمینه پرونده انجام نداده و متواری شده است.

نادربیگی اضافه کرد: بلافاصله اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز شد و در کوتاه ترین زمان ممکن متهم در مسکن مهر منطقه ماهدشت دستگیر شد.

وی با اشاره به اعتراف متهم به جعل عنوان وکیل دادگستری انجام کلاهبرداری از مالباخته گفت: با تکمیل پرونده متهم به مراجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha