۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84993341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال کشاورزان کلاله از بیمه محصولات پایین است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی کلاله از وجود ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: استقبال کشاورازن از بیمه محصولات پایین است و امسال کمتر از یک درصد آنان مزارع خود را بیمه کردند.

رحیم دانشور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وجود ۶۸ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی قابل کشت در کنار ۱۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین را از جمله ظرفیت‌های شاخص کلاله دانست و اظهارداشت: این شهرستان یکی از مناطق مطرح در تولید غلات از جمله گندم در استان گلستان شناخته می‌شود.

وی افزود: با توجه به زندگی در منطقه‌ای که احتمال آسیب زدن مخاطرات طبیعی از جمله خشکسالی، سیل و سرمازدگی به مزارع کشاورزان و دام‌ها وجود دارد، توجه به بیمه محصولات کشاورزی یکی از ضروریات است.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: بسیاری از کشاورزان معتقدند که صندوق بیمه کشاورزی نسبت به تعهدات خود در قبال کشاورزان درست عمل نمی‌کند لذا قرار است کارشناسان صندوق بیمه بانک کشاورزی استان با حضور در شهرستان مشکلات بیمه‌ای مطرح شده توسط کشاورزان را مورد بررسی قرار دهند.

دانشور بیان کرد: کشاورزان می‌گویند مبلغ‌های پرداختی به عنوان خسارت به آنان ناچیز است و انگیزه لازم را برای افزایش سطح بیمه محصولات‌شان ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: با تلاش صندوق بیمه کشاورزی برای ارتقای رضایتمندی ۲۰ هزار بهره‌برداری بخش کشاورزان کلاله، می‌توان به افزایش سطح بیمه مزارع این شهرستان تا حداقل ۵۰ درصد امیدوار بود.

فرماندار کلاله هم در نشست شورای کشاورزی این شهرستان گفت: امسال تاکنون از مجموع ۵۹ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی اختصاص یافته به کشت گندم و چهار هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت کلزا در شهرستان فقط ۶۱۵ هکتار (۵۲۴ هکتار مزارع گندم‌ و ۹۱ هکتار مزارع کلزا) بیمه شده است.

فرهاد شیبک افزود: کارشناسان کشاورزی و مسوولان مرتبط با بیمه محصولات کشاورزی موضوع را بررسی و علت بی رغبتی کشاورزان به بیمه محصول را مورد کنکاش قرار دهند تا راهکارهای توسعه بیمه محصولات کشاورزی شناسایی شود.

وی اظهار داشت: کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی، مزارع گندم و کلزا را مورد بازدیدهای میدانی مستمر قرار داده و بر تهیه و استفاده سموم استاندارد توسط کشاورزان برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها نظارت داشته باشند.

فرماندار کلاله گفت: همه باید تلاش کنند تا نهاده‌هایی که در افزایش تولید موثر است به اندازه و به موقع تخصیص یابد.

شیبک همچنین با تاکید بر لزوم ساخت هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع در کلاله، بیان کرد: باید در پی تامین اعتبار آن باشیم.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کلاله وجود دارد که امسال در ۶۲ هزار هکتار آن کلزا و گندم کاشت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha