۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84993406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظرسنجی: ۵۹ درصد مردم ترکیه موافق دیدار «اردوغان» و «اسد» هستند

تهران - ایرنا - بر اساس یک نظرسنجی که از سوی موسسه تحقیقات و مطالعات «متروپل» ترکیه انجام شد، ۵۹ درصد مردم این کشور موافق دیدار «رجب طیب اردوغان» ‌و «بشار اسد» روسای جمهور ترکیه و سوریه با یکدیگر هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از سایت ترکیه الان، موسسه تحقیقات و مطالعات «متروپل» ترکیه نتایج یک نظرسنجی درباره میزان حمایت شهروندان ترکیه از دیدار اردوغان و اسد با یکدیگر را که بین ۱۳ تا ۱۸ دسامبر سال ۲۰۲۲ با شرکت دو هزار و ۷۷ نفر از گروه های مختلف اجتماعی انجام داد، منتشر کرد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد، ۵۹ درصد از شهروندان ترکیه از دیدار اردوغان با بشار اسد حمایت می‌کنند، در حالی که ۲۸.۹ درصد با این این دیدار مخالفت کرده و ۱۲.۱ درصد هم ترجیح دادند، بی‌طرف بمانند.

پیشتر سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده بود که زمان دیدار روسای جمهوری ترکیه و سوریه مشخص نیست و این دیدار بستگی به چگونگی پیشرفت روند مذاکرات بین دو طرف دارد.

«ابراهیم کالین» هفته گذشته در گفت وگو با شبکه NTV ترکیه افزود: زمان دیدار روسای جمهوری ترکیه و سوریه هنوز قطعی نشده، صحبت در مورد یک تاریخ مشخص برای آن هنوز زود است و تعیین آن به پس از نشست برنامه ریزی شده وزرای خارجه دو طرف موکول خواهد شد.

وزیر خارجه ترکیه نیز پیشتر گفته بود که سوریه تمایل خود را برای همکاری با ترکیه در موضوع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان ابراز کرده است.

«مولود چاووش اوغلو» افزوده بود: ابتدا نشست وزرای دفاع و روسای سرویس‌های اطلاعاتی، سپس دیدار وزرای خارجه برگزار می‌شود و بعد از آن درمورد موضوع نشست سران، تصمیم گیری خواهد شد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که وزرای دفاع این کشور، سوریه و ترکیه و همچنین روسای سرویس‌های اطلاعاتی این کشورها، مذاکراتی سه جانبه در مسکو برگزار کردند تا به بررسی راه‌های حل بحران سوریه بپردازند. در همین حال وزارت دفاع ترکیه فضای این گفت وگوها را «سازنده» توصیف کرد.

این رخدادها پس از آن است که اردوغان به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد داد تا دیداری بین سران ترکیه، روسیه و سوریه صورت گیرد اما پیش از آن، روسای سرویس‌های اطلاعاتی و وزرای دفاع و امور خارجه با هم دیدار کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha