۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84993428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اثر هنرمند اردبیلی منتخب جشنواره سراسری "گلدسته‌ها" شد

اردبیل - ایرنا - مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل گفت: اثر میرعظیم رفیق‌نیا هنرمند اردبیلی جزو منتخبین سومین جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی "گلدسته‌ها" شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داور فرمانی روز دوشنبه افزود: متون نمایشی ارایه شده به این رویداد هنری در مرحله نخست از سوی نصرالله قادری، غلامحسین دولت‌آبادی، صادق رشیدی و سیدمصطفی موتورچی مورد بررسی قرار گرفت و ۲۶ متن به مرحله نهایی جشنواره راه یافت.

وی اظهار کرد: در بررسی نهایی نیز ۱۴ نمایشنامه به عنوان متون نمایشی برگزیده سومین جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها انتخاب شد که نمایشنامه "دعای خیر مادر" نوشته میرعظیم رفیق‌نیا هنرمند اردبیلی در بین آثار پذیرفته شده نهایی قرار گرفت.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: در انتخاب و معرفی آثار پذیرفته شده این جشنواره نمایشنامه‌های کاربردی و ارزشمند به لحاظ محتوایی و متناسب با اجرا برای تئاتر بچه‌های مسجد مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این جشنواره نویسندگانی از سراسر کشور دست به خلق آثاری می‌زنند که قابلیت اجرا در مساجد را داشته باشند و برای همین بیشتر متون نمایشی با اقتباس از قصص قرآنی، نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، محله و جامعه و همچنین تربیت نامداران و نام‌آوران عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نوشته می شود.

فرمانی با بیان اینکه آثار پذیرفته شده نهایی در قالب کتاب مجموعه نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد چاپ خواهد شد، ادامه داد: در راستای پویا نگه‌داشتن جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و ارتقای سطح کیفی آن، جشنواره نمایشنامه نویسی "گلدسته ها" ویژه این جریان راه اندازی شده است.

مسئولواحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل گفت: گشایش درب‌های نمایشنامه‌نویسی به روی نویسندگان سراسر کشور در قالب بچه‌های مسجد از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها توسط مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، میرعظیم رفیق‌نیا هنرمند اردبیلی سال‌ها است در عرصه نمایشنامه نویسی در تئاتر استان اردبیل فعال بوده و نمایشنامه‌های وی تاکنون در جشنواره‌های استانی و در برخی از جشنواره‌های سراسری روی صحنه رفته است.

این هنرمند در ۲ دوره پیشین جشنواره نمایش نامه نویسی گلدسته شرکت کرده و نمایشنامه ای "ثروت" وی توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده و هم اکنون توسط جمعی از هنرجویان تئاتر استان اردبیل در حال تمرین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha