دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی ۹ درجه کاهش می‌یابد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ریزش هوای سرد به منطقه، دمای هوا در شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی ۶ تا ۹ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با شمالی شدن جریانات هوا و ریزش هوای سرد به منطقه از امشب هوا در بسیاری از شهرهای جنوب آذربایجان غربی به صورت محسوسی سردتر می شود.

وی اضافه کرد: این روند کاهشی دمای هوا تا پایان هفته جاری در منطقه تداوم خواهد داشت و شهروندان باید در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی کنند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای حداقل هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان غربی بود و نقده با حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان گزارش شد ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲ و ۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی افزود: در این مدت در جنوب آذربایجان غربی حداقل دمای هوا در تکاب به سه درجه زیر صفر، اشنویه و پیرانشهر یک درجه زیر صفر و در سردشت به صفر درجه رسید.

وی در خصوص بارش ها در شبانه روز گذشته نیز اظهار کرد: در این مدت بیشترین بارش در اشنویه با ۳.۷ میلی‌متر بود ضمن اینکه در بوکان ۲.۹ میلی متر، سردشت ۱.۹ میلی متر، پیرانشهر ۱.۸ میلی متر و و در نقده ۱.۲ میلی متر بارش ثبت شد.

پاییز امسال در مجموع ۶۰.۵ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که این مقدار در مقایسه با ۸۰.۷ میلی‌متر بارندگی سال قبل ۲۵ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۳۱ درصد کاهش یافته است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha