جهاد کشاورزی خراسان رضوی نسبت به یخ‌زدگی محصولات پاییزه هشدار داد

مشهد- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشاورزان دارای اراضی تحت کشت محصولات پاییزه از آبیاری و کوددهی زمینهای خود برای پیشگیری از یخ زدگی با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر برودت هوا و فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه هفته جاری خودداری کنند.

فرزاد عدالتیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به این گروه کشاورزان توصیه می شود با توجه به اینکه شاهد وقوع سرما به صورت مدت دار و نه مقطعی هستیم، به منظور جلوگیری از یخ زدگی، کشت خود را تا اطلاع ثانوی آبیاری نکنند.

وی بیان کرد: همچنین کوددهی به مزارع را برای بعد از برطرف شدن سرمای پیش بینی شده موکول و یا در مدت باقیمانده نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهارکرد: امسال ۱۲۷ هزار گندم آبی، ۶۹ هزار هکتار گندم دیم ، ۱۳۰ هزار هکتار جوی آبی، ۱۵ هزار هکتار جو دیم و سه هزار و ۴۰۰ هکتار کلزا در استان زیرکشت پاییزه قرار دارند.

عدالتیان ادامه داد: همچنین به کشاورزان و انبارداران محصولات بهاره که هم اکنون برداشت آنان پایان و محصولات خود را در انبارها ذخیره سازی کرده اند، توصیه می شود با کنترل درجه دمای انبار از برودت و یخ زدگی محصولات جلوگیری کنند.

با فعالیت سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه هفته جاری طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی، شاهد سرمای هوا و بارش نزولات آسمانی و برودت بالای شبانه هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha