هشدار استاندار خراسان‌شمالی به بانک‌ها برای اجرای طرح جوانی جمعیت

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با گلایه از عدم همراهی برخی بانک‌های خصوصی استان در طرح جوانی جمعیت، گفت: بانک‌ها در صورت سهل انگاری در پرداخت وام فرزندآوری پلمب می شوند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در ستاد جوانی جمعیت خراسان شمالی اظهار کرد: همانگونه که بانک های دولتی و غیر دولتی متعهد به پرداخت وام های تکلیفی همچون وام ازدواج و فرزندآوری هستند، بانک خصوصی نیز در این حوزه مسوولیت دارند.

وی افزود: عدم پرداخت وام های فرزندآوری از سوی بانک های خصوصی استان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید نسبت به وظیفه خود در پرداخت این تسهیلات متعهد باشند.

حسین نژاد گفت: در واقع اگر بانک‌های خصوصی برای استان سودی نداشته باشد همچون درخت بی‌ثمری است که نیاز به ادامه فعالیت آنها در استان نیست.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی استان در امر جوانی جمعیت وظیفه دارند، گفت: دولت مشوق های خوبی برای جوانی جمعیت در نظر گرفته است که رسیدن به نقطه تعادل در حوزه جمعیت نیازمند اجرای دقیق این سیاست های تشویقی بوسیله دستگاه اجرایی است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: در این راستا باید تمامی دستگاه ها نسبت به وظیفه خود در این حوزه مهم آگاه باشند و در راستای جوانی جمعیت از ظرفیت های اجرایی خود بهره گیری کنند.

حسین نژاد با اشاره به تبلیغات منفی در جامعه در حوزه فرزندآوری، گفت: کاهش باروری در کشور به سیاست های تبلیغی گذشته تحت عنوان شعار "فرزند کمتر و زندگی بهتر" بر می گردد و متاسفانه این شعار با گذشت سال ها تبدیل به باوری در بین جامعه شده است.

وی گفت: برای تغییر این باور منفی در جوزه جمعیت نیازمند اقدامات فرهنگی با همکاری دستگاه های اطلاع رسانی و فرهنگی هستیم به گونه ای با تولید محتواهایی هدفمند در فضای رسانه و مجازی جامعه را از آسیب های نبود فرزند و یا فرزند کم آگاه کنیم.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه مورخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

استان خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha