۲۰ دی ۱۴۰۱، ۶:۳۹
کد خبر: 84994027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انگلیس امکان تحویل تانک چلنجر ۲ به اوکراین را بررسی می‌کند

تهران – ایرنا - انگلیس تصمیم گرفته است که امکان تحویل تانک‌های اصلی رزمی چلنجر ۲ به اوکراین را بررسی کند.

به گزارش ایرنا، اسکای نیوز گزارش داد، دولت انگلیس برای اولین بار در نظر دارد امکان تحویل ۱۰ تانک چلنجر ۲ به اوکراین را بررسی کند.

یک منبع مطلع غربی در این باره گفت که از چند هفته پیش مذاکرات در خصوص تحویل تعدادی از تانک اصلی چلنجر ۲ ارتش انگلیس به نیروهای مسلح اوکراین در جریان است.

هنوز تصمیم نهایی در این زمینه توسط دولت ریشی سوناک گرفته نشده است. اگر انگلیس همچین اقدامی کند، اولین کشوری خواهد بود که به درخواست‌های رهبران اوکراین برای تجهیز ارتش خود به تانک‌های قدرتمند غربی پاسخ می‌دهد.

نیکلاس دراموند، مشاور و تحلیلگر صنایع دفاعی گفت که با قبول کاهش تعداد تانک‌های ارتش به ۱۴۸ تانک چلنجر ۲، ارتش انگلیس به طور بالقوه می‌تواند ۷۹ تانک از مجموع ۲۲۷ تانک فعلی را اهدا کند.

چلنجر ۲ تانک زره پوش و بسیار متحرک است که برای استفاده در منطقه آتش مستقیم طراحی شده است. نقش اصلی این تانک نابود یا خنثی کردن تجهیزات زرهی دشمن است. همچنین توانایی درگیری با اهداف سخت و نرم از دیگر ویژگی‌های این تانک است که می‌تواند در درگیری‌های با شدت بالا، ضد شورش و حفظ صلح عمل کند.

چلنجر ۲ به توپ ۱۲۰ میلی‌متری L۳۰ مجهز است که هم با نفوذگر میله‌ای بلند و هم با مهمات سر اسکواش از نوع انفجار قوی (HESH) شلیک می‌کند. تسلیحات دیگر آن شامل تفنگ زنجیری هم محور ۷.۶۲ میلی متری و یک مسلسل ۷.۶۲ میلی متری مجهز به پینتل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha