۴۷۷ خانوار روستایی خراسان شمالی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی از بهره مندی۴۷۷ خانوار روستایی با هزار و ۶۲۷ نفر جمعیت در شهرستان مانه و سملقان از اینترنت پرسرعت نسل چهارم خبر داد.

سیدعلی مرتضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن زیرساخت های ارتباطی سطح استان و بهره مندی مناطق روستایی از پوشش اینترنت پرسرعت تلفن همراه، روستاهای "آغمزار" و "گزآباد" با ارتقای تکنولوژی سایت همراه اول در "عشق آباد" از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.
وی افزود: هزینه راه اندازی این سایت، از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری(uso) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی یادآور شد: بر اساس برنامه های ابلاغی وزارت متبوع ، تامین پوشش و اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

مرتضوی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار در مناطق روستایی از اولویت های دولت سیزدهم است، گفت: تا به امروز تمام شهرهای خراسان شمالی از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار و بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha