۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84994626
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

خوشحالی مردم از سپیدپوش شدن نصف جهان

۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبر: 84994626
خوشحالی مردم از سپیدپوش شدن نصف جهان

اصفهان - ایرنا - چهره نصف جهان با بارش برف امروز سه‌شنبه ۲۰ دی پس از چند سال‌، سپیدپوش شد و شادمانی شهروندان را در این روزهای سرد زمستانی به‌همراه داشت.

به گزارش ایرنا، با توجه به پیش بینی های هواشناسی و اخبار چند روز اخیر درباره ورود سامانه ناپایدار جوی و بارش برف در بسیاری از نقاط کشور از جمله استان اصفهان، بسیاری از مردم کلان‌شهر اصفهان با دنبال کردن لحظه به لحظه اخبار هواشناسی، چشم به راه آسمان بودند تا بارش برف خوبی را در این روزهای سرد زمستانی نظاره‌گر باشند.

بارش برف از عصر دوشنبه از مناطق غربی و جنوبی استان آغاز شد و دیشب به شهر اصفهان رسید و بسیاری از شهروندان، بی صبرانه منتظر رسیدن طلوع صبح بودند تا ببینند که آیا امسال می توانند چهره نصف جهان را غرق در برف ببینند.

در سال های اخیر، بارش برف گهگاهی به شهر اصفهان می رسید اما این بارش آنچنان قوی نبود که بتواند تمام چهره شهر را سفیدپوش کند و فقط در برخی نقاط مانند ارتفاعات و کوه صفه، برفی به جای می ماند اما امروز صبح، این طلسم شکسته شد و مردم وقتی چشم باز کردند، کوچه ها و محله های خود را سپیدپوش دیدند.

تصاویر و فیلم های بسیاری از بارش برف در سراسر استان اصفهان و شهرها و روستاهای مختلف از دیشب در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و امروز نیز بسیاری از مردم تصاویر مربوط به برف بازی، آدم برفی هایی که درست کردند و سفیدپوش شدن کوچه ها و خیابان ها را در شبکه های اجتماعی همرسانی کردند.

تصاویر زیادی نیز از بارش برف و سفیدپوش شدن شهر اصفهان در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شده است که تعدادی از آنها مربوط به کوه صفه، پل های تاریخی، میدان امام و دانشگاه‌های مختلف اصفهان است.

درحالیکه بارش برف در شهر اصفهان همچنان ادامه دارد و دمای هوا نزدیک به صفر درجه سانتی‌گراد است اما برخی از شهروندان مشتاقانه به سطح شهر آمده اند و درحال ساخت تندیس های کودکانه برفی و گرفتن تصاویر یادگاری با همدیگر و مناظر زیبای برفی هستند.

همچنین برخی از کانال های اطلاع رسانی از ایجاد ترافیک سنگین در محدوده کوه صفه خبر می دهند و بنظر می آید که تعداد زیادی از شهروندان برای دیدن مناظر برفی به این مکان رفته اند.

درحالیکه دمای هوا در این روزها باز هم کاهش می یابد اما شوق و اشتیاق مردم از بارش برف و باران به حدی است که همچنان از آفریدگار خود می خواهند که این رحمت الهی را نازل کند و شاید بارش های امسال بتواند مقداری از بحران کم آبی و خشکسالی اصفهان و زاینده رود بکاهد.

بر اساس گزارش هواشناسی اصفهان، بیشترین بارش برف استان در ۲۴ ساعت گذشته در پادنای علیا سمیرم با ۳۳ میلی‌متر، شهرضا ۲۰.۹ میلی متر، مبارکه ۱۹.۲ میلی متر، چادگان ۱۷.۱ میلی متر، اسلام آباد موگویی ۱۴.۸ میلی متر، زرین شهر ۱۴.۶ میلی متر، سمیرم ۱۲.۶ میلی متر، نجف آباد ۱۲.۳ میلی متر، ورزنه ۱۲.۱ میلی متر و فریدونشهر ۱۲.۱ میلی متر ثبت و گزارش شده است.

بارش در شهر اصفهان هم در ایستگاه باران سنجی اداره کل هواشناسی ۱۸ میلی متر ثبت شده است.

این شرایط تا اواسط وقت امروز (سه شنبه) ادامه دارد و بارش برف، مه آلودگی کاهش دید در استان را به‌همراه خواهد داشت که شدت این بارش ها برای نیمه جنوبی استان پیش بینی شده و لغزندگی جاده ها و ایجاد مشکلاتی در تردد خواهد شد؛ از اواسط وقت امروز هم از فعالیت سامانه کاسته خواهد شد و به‌تدریج از استان خارج خواهد شد.

همچنین اُفت محسوس دما برای روزهای پنجشنبه و جمعه و برای فردا مه آلودگی در بیشتر مناطق استان پیش بینی شده است.

به شهروندان توصیه شده است که احتیاط لازم را در سفرهای برون شهری و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از انجام کوه‌نوردی خودداری کنند و راهداری‌ها آمادگی برفروبی و مقابله با خطرات احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند.

همچنین همزمان با پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش برف و یخبندان در سطح استان اصفهان، مدیریت بحران این استان به شهرداری ها، راهداری ها و دستگاه‌های امدادی جهت آمادگی برای امدادرسانی اعلام آماده باش کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha