۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85397707
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

شادی مردم نصف جهان از بارش نخستین برف زمستانی

۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۶
کد خبر: 85397707
شادی مردم نصف جهان از بارش نخستین برف زمستانی

اصفهان - ایرنا - بارش نخستین برف زمستانی در اصفهان سبب شادمانی مردم این کلانشهر در روز یکشنبه همزمان با جشن‌های اعیاد نیمه شعبان شد.

به گزارش ایرنا، طبق پیش بینی‌ سازمان هواشناسی، سامانه سرد بارشی از عصر دیروز وارد استان شد و ابتدا با بارش برف در مناطق غربی و جنوبی خودنمایی کرد.

این سامانه از دیشب بصورت باران وارد کلانشهر اصفهان شد و از بامداد امروز فعالیت آن در این شهر بصورت بارش برف درآمد که خوشحالی مردم را به‌همراه داشت.

با وجودیکه بارش برف برای ساعت ها بطور مُمتد در اصفهان ادامه داشت اما در بسیاری از نقاط این کلانشهر برف چندانی بر روی زمین نماند در حالیکه در مکان‌های مرتفع شهر مانند کوه «صُفه» دانه‌های برف چهره این مناطق را سفیدپوش کرد و بسیاری از خانواده ها را برای دیدن برف و شادمانی فرحبخش زیر نزولات آسمانی به سمت خود کشید.

از صبح امروز، تعدادی از مردم اصفهان به سمت کوه صفه روانه شدند تا علاوه بر سهیم شدن در شیرینی و شادمانی بارش برف، برف بازی کرده و آدم برفی درست کنند، عده ای نیز در این فضای رویایی و برفی زمستانی به کوهنوردی پرداختند.

خیابان‌های منتهی به کوه صفه بدلیل حضور زیاد مردم با ترافیک سنگینی مواجه است و جای پارک خودرو به سختی در اطراف آن پیدا می شود.

شادی مردم نصف جهان از بارش نخستین برف زمستانی

جمعی از شهروندان نیز همزمان با بارش برف در پل های تاریخی زاینده رود مانند خواجو و سی و سه پل حضور یافتند و به ابراز شادمانی پرداختند.

شماری دیگر در مکان‌هایی مانند چهارباغ و میدان امام (نقش جهان) به پیاده‌روی در زیر بارش برف پرداختند، هرچند مردم اصفهان دوست داشتند شادمانی آنها با جریان یافتن زاینده‌رود تکمیل شود و اکنون بی‌صبرانه چشم انتظار بازگشت و جریان همیشگی این رودخانه هستند.

برخی از برنامه هایی که از قبل برای امروز در اصفهان تدارک دیده شده بود با وجود بارش برف، برگزار شد که از جمله می‌توان به همایش خودروهای کلاسیک و سافاری در سیتی سنتر اشاره کرد.

سامانه سرد بارشی از دیروز عصر از مناطق غربی و جنوبی مانند فریدن، فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت و سمیرم وارد استان اصفهان شد و بتدریج به دیگر نقاط رسید.

تصاویر و فیلم‌های بسیاری از زیبایی های بارش برف از شهرها و روستاهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

شادی و نشاط مردم استان از بارش برف زمستانی در حالی از دیشب رقم خورد که در معابر و خیابان‌ها نیز جشن‌های بسیاری برای گرامیداشت اعیاد نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) برپا بود، مردم نذور مختلف خود را در بین همدیگر توزیع می‌کردند و در برخی محله‌ها نیز مراسم نورافشانی برگزار شد.

با وجودیکه میزان بارش برف و باران در سالجاری نسبت به پارسال کاهش یافته اما بارش‌هایی که از دیروز آغاز شده، مردم را به بهبود یافتن شرایط امیدوار کرده است.

بر اساس گزارش هواشناسی اصفهان، بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه سرد بارشی تا پایان هفته جاری بر روی استان است و بارش برف و باران، مه آلودگی و کاهش دید، کاهش محسوس دما و یخبندان و در مناطق شرقی گاهی وزش باد نیز پیش بینی می‌شود.

دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت و شرایط اختلال در تردد شهری و جاده ای بواسطه بارش برف در همه مناطق استان تا روز دوشنبه انتظار می‌رود.

شادی و نشاط زایدالوصف اصفهانی‌ها از ریزش نخستین برف زمستانی در حالیست که شهروندان این دیار سال‌هاست با بحران‌های معتنابه ناشی از شرایط خشکسالی از جمله خشک شدن منشا طراوت و سرزندگی شهرشان یعنی زاینده‌رود مواجهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha