۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84994877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهانت کردن فرهنگ جاهلیت قبل از اسلام است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با محکوم کردن اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو،گفت: اهانت کردن فرهنگ جاهلیت قبل از اسلام است.

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در تجمع روحانیوم و طلاب قزوین که در پی اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" به ساحت مراجع دینی که در مسجد شیخ الاسلام قزوین انجام شد،افزود:این سبکی است که دشمنان ما از صدر اسلام داشتند، اهانت و توهین کردن در حقیقت فرهنگ دوران جاهلیت قبل از اسلام است.

وی تصریح کرد: کافران هم هر پیغمبری آمد یک توهینی نسبت به او روا داشتند، نوبت به پیغمبر اسلام که رسید، همه اهانت‌هایی که به پیغمبران گذشته می‌کردند را یکجا به پیغمبر ما گفتند اما هر چه اهانت کردند خدای متعال نفوذ این انسان الهی و این یگانه آفرینش را در عمق جان انسان‌ها بیشتر کرد.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: پاسخی که خداوند به اهانت کافران و منافقان در قرآن داده است، امروز نیز شامل فرانسوی‌ها و همه هتاکان می‌شود، خدای متعال فرمود همه عزت متعلق به خداست، رسول خدا نیز از آن جهت که رسول خدای عزیز است صاحب عزت است، مؤمنین هم از این جهت که به خدا و رسول عزیزش ایمان دارند، صاحب عزت هستند.

فرانسه فرهنگ جاهلیت قبل از اسلام را یدک می‌کشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: فرانسوی‌ها ادعای تمدن می‌کنند اما این‌ها هنوز فرهنگ جاهلیت قبل از اسلام را یدک می‌کشند، البته این‌ها خبرهای خوشی است که ما می‌شنویم، رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم فرمودند قوت‌های انقلاب باعث شده ما امروز این رفتارها را از دشمنان می‌بینیم.

وی اظهار کرد: آن موقع که اسلام اسمی نداشت، کسی هم کاری با آن نداشت، آن موقعی که هنوز اندیشه اسلامی مرزهای افکار و عقاید جهانیان را فرا نگرفته بود کسی با اسلام کاری نداشت اما امروز که زمینۀ بیداری جهانی با نگاه به اسلام و امید بستن به اندیشه دینی و وحی فراهم شده، این‌ها عصبانی شده و دست به هر کاری می‌زنند.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: در روز ۱۷ دی سال ۵۶ روزنامه‌ای آمد مقاله ایران و استعمار سرخ و سیاه را منتشر کرد، هدف از نوشتن این مقاله اهانت به امام خمینی (ره) بود، چرا آنجا به امام (ره) اهانت کردند؟ علت آن اهانت و علت اهانت امروز حاکمیت طاغوتی فرانسه، یکی است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اکنون فرانسه مهد استبداد، اهانت، پیروی کورکورانه از آمریکا و مجری دستورات صهیونیست‌ها شده است، این کشور یک روزگاری برای خودش استقلال داشت اما اکنون همه چیزش را از دست داده و منویات صهیونیستی آمریکایی را به اجرا در می‌آورد.

وی افزود: این قانون خداست که اگر کسی در مقابل حق قرار بگیرد، سیلی می‌خورد، یقیناً فرانسه این سیلی را خورده و خواهد خورد..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha