راهداری جنوب کرمان به کمک ۱۲ خودروی گرفتار شتافت

جیرفت- ایرنا- مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: ۱۲ دستگاه خودروی گرفتار در برف که به علت بارش شدید برف در گردنه های برفگیر جیرفت مجبور به توقف در حاشیه راه ها شده بودند با همت راهداران ساردوئیه و اداره کل راهداری جنوب کرمان از مشکل رهایی یافته و به سفر خود ادامه دادند. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری جنوب کرمان مجتبی محمودی شامگاه سه شنبه اظهار کرد: نداشتن سوخت کافی، همراه نداشتن زنجیر چرخ، عیب فنی گرمایشی خودروها در کنار عوامل جوی سبب شده بود این تعداد خودرو در هنگام بارش برف در سرما گرفتار شوند.

وی با اشاره به ادامه روند بارش برف در گردنه های امیر المومنین، سربیژن و محور ساردوئیه به هنزا ادامه داد: رانندگان با توجه به برودت هوا جوانب احتیاط را برای گذر از این گردنه ها رعایت کنند و بدون تجهیزات زمستانی وارد جاده ها نشوند.

محمودی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ نفر نیروی راهدار در قالب هشت تیم راهداری در جاده ها و مناطق برفگیر و سیل خیز جنوب کرمان مستقر و مشغول به عملیات راهداری زمستانی هستند.

وی از بارش برف در محور جیرفت - ساردوئیه و بارش باران در اکثر جاده های جنوب کرمان خبر داد و افزود: تردد در محور ساردوئیه - جیرفت با وجود بارش برف جریان دارد.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به استقرار راهداران ساردوئیه در مناطق برفی افزود: انجام عملیات برف روبی در محورهای برفی همچنان ادامه دارد، دستگاه های نمک پاش و گریدرهای این اداره کل هم در حال فعالیت بوده و تردد وسایل نقلیه و خودروهای عبوری در این محور در جریان است.

وی با بیان اینکه شن و نمک مورد نیاز در راهدارخانه جبالبارز و ساردوئیه دپو شده و راهداران در آمادگی کامل به سر می برند ادامه داد: با توجه به ادامه ناپایداری‌های جوی در صورت نیاز به عملیات راهداری، با دستگاه‌های شن و نمک‌پاش این اقدام انجام می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه لغزندگی محورهای مناطق جنوب کرمان به علت بارش باران دور از انتظار نیست، اضافه کرد: رانندگان قبل از حرکت وسایل نقلیه حتما از سالم بودن لاستیک‌ها، برف پاک کن‌ها، چراغ‌ها، ترمز و لوازم گرمایشی خودرو به ویژه همراه داشتن زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه تمام تمهیدات برای عبور و مرور ایمن خودروها در حوزه خدمات رسانی اداره کل راهداری جنوب کرمان انجام شده، گفت: هم اکنون همه محورهای ارتباطی در جنوب کرمان باز و تردد روان در این محورها جریان دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان ضمن درخواست از رانندگان برای رعایت جوانب احتیاط در چنین شرایطی، افزود: سرعت و سبقت غیر مجاز به ویژه در هوای بارانی و برفی می تواند علاوه بر خطر آفرین بودن برای خود راننده و سرنشینان دیگر خودروهای در مسیر را دچار خسارت و خطر کند،بنابراین توصیه راهداری در این شرایط رانندگی با سرعت مطمئنه و به دور از عجله و شتاب است.

محمودی گفت: مردم و رانندگان مشکلات جاده‌ای را به شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل اطلاع دهند تا نسبت به رفع مشکل در کمترین زمان اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha