بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه در ساری خاتمه یافت

ساری - ایرنا - بیست و هفتمین تئاتر فجر منطقه سه کشور به میزبانی شهر ساری چهارشنبه شب با معرفی نفرات برتر و برگزیده پس از سه روز رقابت به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور از ۱۸ دی ماه جاری با شرکت ۱۸ گروه نمایشی از استان‌های سمنان، تهران، گلستان، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قزوین و گیلان در شهرستان ساری مرکز مازندران به روی صحنه رفت و در نهایت در ۲۱ دی ماه با معرفی گروه های برتر به کار خود خاتمه داد.
پس از ۹ سال وقفه در اجرا و برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر فجر امسال با تصمیم مسوولان ارشد نمایش و تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره به صورت حضوری و اجرای زنده در چهار منطقه برگزار شد.

هیات داوران پس از دیدن و بررسی کلیه آثار ارائه شده از استان های البرز، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، گلستان، گیلان و قزوین آرای خود را به شرح ذیل اعلام کرد و آرای صادره بر اساس اصول و قواعد شناخته شده تئاتر و نیز مقایسه آثار شرکت کننده در این منطقه بوده است.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه در ساری خاتمه یافت

در بخش بروشور

سید ارشیا هاشمی برای نمایش شیموئید از تربت حیدریه

در بخش نور

رضا پور تراب زاده برای نمایش پیله های خیس از گرگان

در بخش گریم

بهترین طر احی گریم به فرزانه میرزایی و محدثه سادات میر رفیعی برای نمایش پهلوان قلیچ از پیشوا

در بخش موسیقی

گروه موسیقس اله سنگ شایسته تقدیر شناخته شد و بهترین موسیقی به علی حامدی برای نمایش پهلوان قلیچ از پیشوا

طراحی لباس

بهترین ترین طراحی لباس به فرزانه میرزایی برای نمایش پهلوان قلیچ از پیشوا

طراحی صحنه

هیات داوران با تقدیر از محمدرضا عبادیانی برای نمایش نقطه صفر مرزی ، جایزه بهترین طراحی صحنه را به رضا پور تراب زاده برای نمایش پیله های خیس از گرگان

هیات داوران جوائز خود را در بخش بازیگری زن ضمن تقدیر از اعظم طالبی برای نمایش ترنج و سمیه کیادربند سری برای نمایش پرواز بابالهای سوخته جایزه سوم این بخش به طور مشترک به سپیده توکلی برای نمایش نور مهتاب از کرج و شیوا رجبی برای نمایش اسم شب ؛ ضحاک زهر ماری از رشت اهدا کرد.

جایزه دوم به طور مشترک به فائزه نو آبادی برای نمایش پیله های خیس از گرگان و بیتا معصومی برای نمایشی دریازدگی از قزوین و جایزه بازیگر برتر این بخش به زهرا لطفی برای نمایش نقطه صفر مرزی از شاهرود اهدا شد.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه در ساری خاتمه یافت

هیات داوران لوح تقدیر این بخش را به مجیدیار محمدی برای نمایش قزل حصار و محمدمهدی پازوکی برای نمایش پرواز بابال های سوخته اهدا کرد.جایزه سوم بازیگری مرد به طور مشترک به رضا فتوت خواه برای نمایش جشن از رشت و علی تاجیک برای نمایشی الهه سنگ از خواف اهدا کرد.

جایزه دوم بازیگری مرد به طور مشترک به رهام عسگری برای نمایش نور مهتاب از کرج و ایلا مقصود لو برای نمایش پیله های خیس از گرگان و جایزه بازیگر برتر این بخش به رضا محمدیان برای نمایش پهلوان قلیچ از پیشوا اهدا کرد.

نمایشنامه نویسی :

هیات داوران محمد رضا عبادیانی برای نمایش نقطه صفر مرزی را شایسته تقدیر دانست ،طبق رای داوران ،رتبه سوم نمایشنامه نویسی به فرشید تمری برای نمایش الهه سنگ انتخاب شد ، رتبه دوم به رضا محمدیان و سوگل تاجیک برای نمایش پهلوان قلیچ و رتبه اول نمایشنامه نویسی به مجید انوری برای نمایش پیله های خیس انتخاب شد.

کارگردانی :

هیات داوران رتبه سوم بهترین کارگردانی را به فائزه نو آبادی برای نمایش پیله های خیس ، رتبه دوم را به عبدالحکیم مشورتی برای نمایش الهه سنگ و رتبه اول کارگردانی را رضا محمدیان و حسین قاسمی برای نمایش پهلوان قلیچ اهدا کردند.

نمایش های برگزیده

هیات داوران پهلوان قلیچ به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا، پیله های خیس به کارگردانی فائزه نو آبادی از گرگان، الهه سنــگ به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از خواف، نقطه صفر مرزی به کارگردانی محمدرضا عبادیانی از شاهرود به عنوان نمایش های برگزیده انتخاب کردند.

کتر حسن دولت آبادی، دکتر احمد جولایی، حسینعلی شوندی، محمد رضا آزاد و سید مصطفی موتور چی از اعضای هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور به میزبانی مازندران بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha