جشنواره فجر امسال نشان‌دهنده هیجان و تکاپو در تئاتر شهرستان هاست

تهران- ایرنا- کارگردان نمایش «پیله‌های خیس» گفت: جشنواره فجر امسال نشان داد در تئاتر شهرستان‌ها هیجان و تکاپو وجود دارد.

نمایش پیله‌های خیس به کارگردانی فائزه نوآبادی، به‌عنوان نماینده استان گلستان، در روز نخست چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تالار مولوی و در ۲ نوبت اجرا، پذیرای دوستداران هنر نمایش شد.

نمایش پیله‌های خیس در ساعت ۱۶ و ۱۹ در تالار مولوی به روی صحنه رفت.

نویسنده این اثر مجید انوری و کارگردانی آن بر عهده فائزه نوآبادی است و در آن آناهید شمالی، ایلا مقصودلو راد و فائزه نوآبادی به‌عنوان بازیگر و مجید انوری و فاطمه مقصودلو به‌عنوان صداپیشه به ایفای نقش پرداختند.

فائزه نوآبادی، کارگردان نمایش پیله‌های خیس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به این که همه اجراهایش در روز اول جشنواره بوده توضیح داد: اگر اجراها در روزهای متفاوت باشد بهتر است. سه اجرای پشت سر هم داشتیم که یکی از آنها برای بازبینی بود. در اجرای اول خسته شدیم و داورها برای اجرای آخر آمدند. اما در مجموع اجرای خوبی بود.

وی درباره خلاصه داستان «پیله‌های خیس» توضیح داد: نمایش سورئال ما درباره خانمی است که همسرش تازه از جنگ برگشته است. او برای نگهداری از همسرش یک آگهی می زند. در یک شب بارانی پرستاری وارد خانه می‌شود و پس از آن اتفاقات عجیب و غریبی می افتد. نمایشم مضمون ضد جنگ دارد.

نوآبادی با بیان این که در سال‌های قبل در جشنواره فجر دستیار کارگردان و بازیگر بودم گفت: سال اول است که به عنوان کارگردان شرکت می کنم. آن زمان مسئولیتم سبک تر بود.

وی درباره نحوه شرکتش در جشنواره بیان کرد: این تئاتر را برای اجرای عموم کار می کردیم که در جشنواره استانی برگزیده شدیم. هدف اولیه مان جشنواره فجر نبود. ولی کارمان پله پله بالا آمد.

این کارگردان با تاکید بر این که جشنواره امسال جشنواره استان ها و شهرستان‌هاست گفت: از شهرهایی امسال تئاتر اجرا می شود که من اسم شان را تا به حال نشنیده ام. این موضوع جذاب است. چون نشان می دهد در شهرستان ها هیجان و تکاپو وجود دارد. باید به این شهرستان ها امکانات بیشتری بدهند. من در جشنواره منطقه‌ای مازندران که استان ها شرکت داشتند، بعضی نمایش ها را دیده ام. شهرستان‌ها در حوزه تئاتر حال پیشرفت هستند. وقتی با امکانات کم این تئاترهای خوب را تولید می‌کنند، اگر امکانات‌شان بیشتر شود، کیفیت کارشان بالا می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha