برنامه اکران آثار منتخب سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در شیراز اعلام شد

شیراز-ایرنا- عضو ستاد اکران مردمی فیلم عمار در استان فارس اعلام کرد: اکران آثار منتخب سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ویژه این استان شنبه ۲۴ دی ماه در سینما شیراز آغاز می‌شود و تا دوشنبه ۲۶ دی ماه ادامه داد. 

پویان حسن‌نیا در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: قرار است آثار سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را به صورت متمرکز در سه روز در «سینما شیراز» اکران کنیم.

عضو ستاد اکران مردمی فیلم عمار در استان فارس ادامه داد: اکران آثار این جشنواره مردمی روز شنبه ۲۴ دی‌ماه از ساعت ۱۵ در سینما شیراز حدفاصل چهارراه پانزده خرداد و چهارراه خیرات آغاز می‌شود.

شروع اکران با فیلم‌های حادثه تروریستی شاهچراغ

حسن‌نیا اضافه کرد: شروع اکران فیلم‌ها را به آثاری اختصاص داده‌ایم که به حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) پرداخته‌اند. در روز نخست سانس اول که از ساعت ۱۵ الی ۱۷:۳۰به طول می‌انجامد، مستند «غیبت موجه» ، نماهنگ «قول مادرانه» و مستند «بالاسر» اکران می‌شود و پس از آن نشست نقد و بررسی آثار مربوط به حادثه شاهچراغ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۹اثر در شیراز که با محتوای حادثه تروریستی شاهچراغ ساخته شده در این جشنواره حضور دارد، گفت: پس از نشست نقد و بررسی این آثار، مستند «نقاب‌دارها» به مدت ۳۵ دقیقه پخش می‌شود و این سانس با نماهنگ «اعتراض دارم» به پایان می‌رسد.

حسن‌نیا عنوان کرد: سانس دوم که از ساعت ۱۸ آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۰:۳۰ شب ادامه دارد با مستند «جان درد» و فیلم کوتاه داستانی «گماشته» شروع خواهد شد و فیلم سینمایی «دختر ایران» به مدت ۸۸ دقیقه هم آخرین برنامه اکران در روز نخست است.

برنامه اکران در روز دوم

وی گفت: روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه هم مستند «وداع با اسلحه» اکران می‌شود و پس از آن نشست پرسش و پاسخ با پژوهشگر این مستند برپا خواهد شد؛ همچنین در این روز فیلم کوتاه داستانی «آقای شهردار» در مورد آقای باکری به مدت ۴ دقیقه پخش می‌شود.

او یادآور شد: مستند «زخم حراج» در خصوص خصوصی سازی از دیگر اکران‌های روز دوم است و در نهایت هم فیلم سینمایی «نگهبان» به مدت ۸۱ دقیقه برگزار می‌شود.

اکران‌های نخست در روز سوم؛ ویژه کودکان و نوجوانان

حسن‌نیا با بیان اینکه سانس اول از روز سوم برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، گفت: اکران فیلم‌ها در روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه با نماهنگ «نمره عالی» آغاز و سپس انیمیشن ۳۰ دقیقه‌ای «قلعه ماهیان» پخش می‌شود. در سانس اول این روز همچنین یک پویا نمایی به نام «روایت ستاره‌ها» و انیمیشن جذاب «لوپتو» اکران خواهد شد.

وی ادامه داد: سانس دوم با نماهنگ «چراغ» و پویانمایی «رویای صادق» شروع می‌شود و مستند «پاییز۵۰ سالگی» مه در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی است و فیلم کوتاه داستانی «صلاحیت» پایان‌بخش اکران فیلم‌های این جشنواره در شیراز خواهند بود.

عضو ستاد اکران مردمی فیلم عمار گفت: علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیط و حضور در مراسم با شماره‌ ۰۹۰۲۰۱۱۳۵۰۸ تماس حاصل کنند.

جشنواره عمار، سینما را نزد مردم می‌برد

حسن‌نیا به بیان اهداف اکران فیلم‌های این جشنواره پرداخت و گفت: ترویج اکران‌ فیلم‌های مردمی و ایجاد انگیزه و جاذبه برای سازندگان این آثار از مهمترین اهداف ما به شمار می‌رود؛ همچنین در نظر داریم افرادی که این فیلم‌ها را می‌بینند بتوانند به عنوان یک اکران شونده، فیلم‌ها را به دیدن مردم ببرند. در واقع شعار این جشنواره این است که «فیلم‌ها به دیدن مردم می‌آیند»

وی اضافه کرد: برخی افراد در مناطق محروم و حاشیه شهرها دسترسی به این فیلم‌ها ندارند و ما درصدد هستیم توسط اکران کنندگان مردمی سینما را نزد مردم در این مناطق ببریم.

برنامه اکران آثار منتخب سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در شیراز اعلام شد

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه چهارشنبه ۱۴دی‌ماه برای نخستین بار خارج از پایتخت آغاز به کرد و حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ میزبان این آیین بود.

اهالی فرهنگ و هنر در این دوره از جشنواره در بخش‌های مختلف نماهنگ، فیلمنامه، فیلم ما، پویانمایی، موشن گرافیک، تولیدات تلویزیونی و گزارش خبری باهم رقابت کردند و برگزیدگان هر بخش ۲۲ دی‌ماه در اختتامیه سیزدهمین دوره از جشنواره عمار معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha