بهبود معاشکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این آموزشگاهها بر اساس موضوع ماده ۱۱۱ قانون کار به منظور آموزش مهارت (پایه، پیشرفته و ارتقای مهارت) به روشهای مختلف (حضوری، تلفیقی و الکترونیکی) مطابق استانداردهای مهارت آموزشی مصوب سازمان و سایر برنامههای آموزشی ضمن رعایت شیوهنامههای مربوطه تاسیس شدهاند.
وی با اشاره به اینکه ۲ مجوز ایجاد آموزشگاه آزاد فنی و حرفهای نیز در سال گذشته صادر شده بود، افزود: علاوه بر فعالیتهای آموزشی پیشین، رویکردهای تحولی در دستور کار مجموعه آموزشی فنی و حرفهای شهرستان آستارا قرار دارد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفهای شهید اشجعی آستارا اظهار کرد: توسعه آموزشهای الکترونیک و تولید محتوا، توانمندسازی مهارتی اشتغالآفرین، افزایش سهم بخش خصوصی در نهضت مهارتآموزی، شناسایی نخبگان مهارتی و حمایت از آنها از جمله رویکردهای تحولی است.
وی اضافه کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و مهارتهای نرم، توسعه آموزشهای مهارتی در حوزههای دانشبنیان، آیندهپژوهی مشاغل (آینده شغل و مشاغل آینده) از دیگر رویکردهای تحولی مد نظر مرکز آموزش فنی و حرفهای آستارا است.
معاشکار همچنین گفت: طرحهای آموزشی ۹ ماهه ۱۴۰۱ شامل آموزش حرفههای فناوریهای پیشرفته، راهبردی و نوین، آموزش دوگانه (بخشی در مرکز و بخشی در محیط کار)، آموزش مشاغل خانگی، آموزش حرفههای طرح تکاپو و آموزش حرفههای کارآفرینی و توسعه کسب و کار بوده است.
وی گروههای هدف خدمات آموزشی را شامل متقاضیان مهارتآموزی، کودکان کار و خیابانی، عشایر، شاغلین بنگاههای اقتصادی، سربازان وظیفه، ساکنان مناطق محروم مرزی، ساکنان مناطق روستایی، زندانیان، زنان خانهدار و سرپرست خانوار، دانشجویان، دانشآموختگان دانشگاهی، دانشآموزان، معتادان بهبودیافته، مشمولان بیمه بیکاری، افراد دارای معلولیت و آسیبدیدگان اجتماعی عنوان کرد.
به گفته رئیس مرکز آموزش فنی و حرفهای شهید اشجعی آستارا، ۵۳ حرفه آموزش مهارتی اجرا شده در مراکز در یک سال گذشته شامل ۱۷ حرفه در بخش صنعت، چهار حرفه در بخش کشاورزی، ۲ حرفه در بخش فرهنگ و هنر و ۳۰ حرفه در بخش خدمات است.
شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.
نظر شما