یک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی در آستارا ایجاد شد

آستارا- ایرنا- رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید اشجعی آستارا از ایجاد یک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

بهبود معاشکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مرکزهای جوار کارگاهی و بین کارگاهی راهی سریع و مقرون به صرفه برای ارتقای مهارت نیروهای شاغل و مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی با هدف تسریع، تسهیل و تضمین کیفیت خدمات آموزشی به واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی است.

وی با اشاره به اینکه یک مجوز برای ایجاد مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی نیز سال گذشته صادر شده بود، افزود: تبیین شفاف فرایندهای نظارت و ارزیابی مستمر از روند اجرای آموزش، به‌کارگیری مربیان درون و برون سازمانی، تفکیک دوره‌های عمومی، تخصصی و پایه مورد نیاز مرکزهای کارآموزی از دیگر هدف‌های راه‌اندازی این مرکزهای آموزشی است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید اشجعی آستارا اظهار کرد: این مرکزها در واقع در راستای طرح مهارت‌آموزی واقعی در محیط کار یا همان استاد-شاگردی نوین است که در کشورهای در حال توسعه یکی از روش‌های موثر کسب مهارت به‌شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های آموزشی محیط واقعی کار موجود در بخش‌های غیردولتی، به‌کارگیری ظرفیت بخش غیردولتی در توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارایه آموزش‌های ۱ تا ۱۸ ماهه و مستثنی شدن مهارت‌آموزان از شمول قانون کار و قوانین تامین اجتماعی از جمله مزیت‌های آن است.

معاشکار همچنین پرداخت نکردن دستمزد به کارآموزان از سوی واحد پذیرنده، درج کد کیو.آر در مجوزهای صادره، حضور مربیان سازمان به منظور نظارت و ارائه آموزش‌های مبتنی بر دانش تحت عنوان استاد کاریار، امکان اجرای طرح در کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی غیرآموزشی برای مهارت‌آموزان ایرانی بالای ۱۵ سال را از دیگر مزیت‌های آن عنوان کرد.

به گفته وی، ۵۳ حرفه آموزش مهارتی اجرا شده در مراکز فنی و حرفه‌ای آستارا در یک سال گذشته شامل ۱۷ حرفه در بخش صنعت، چهار حرفه در بخش کشاورزی، ۲ حرفه در بخش فرهنگ و هنر و ۳۰ حرفه در بخش خدمات است.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha