۲ جاده مسدود بر اثر بارش برف و کولاک در خراسان رضوی بازگشایی شدند

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۲ جاده مسدود بر اثر بارش سنگین برف طی ۴۸ ساعت گذشته در این استان شامل محورهای مشهد- فریمان و کلات- درگز با تلاش راهداران بازگشایی شدند.

جعفر شهامت روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: جاده های نامبرده بر اثر بارش برف و وقوع کولاک، لغزندگی سطح جاده و کاهش دید افقی رانندگان مسدود شده بود که با بازگشایی آنها اکنون تردد در این این محورها برقرار است.
وی گفت: شب گذشته نیز آزادراه مشهد-باغچه به عنوان محور اصلی و شریانی استان با تلاش بی وقفه عوامل راهداری مشهد یخ زدایی شد تا یخزدگی و لغزندگی سطح محور مشکلی برای رانندگان ایجاد نکند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ۵۷۳ همکار راهدار در این استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری با استفاده از ۳۲۷ دستگاه ماشین آلات راهداری سطح جاده های خراسان رضوی را با ۶ هزار و ۹۵۸ تن شن و نمک یخ زدایی کردند.

شهامت به برف روبی ۹ هزار و ۵۳۴ کیلومتر از جاده های استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در جریان فعالیت راهداران ۹۶ دستگاه خودروی سواری گرفتار در برف و کولاک و جامانده در راه نیز امداد رسانی شدند.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha