معاون استاندار اصفهان: فرایند تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد

اصفهان- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: فرایند تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان انجام شد و در این رابطه نگرانی وجود ندارد.

مهران زینلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون در مجموع ۴۷۲ هکتار زمین در شهرها و روستاهای اصفهان برای طرح احداث مسکن دولت سیزدهم الحاق شد ؛ در طرح نهضت ملی مسکن سعی شده است تا تمام اراضی نزدیک شهرها و مُجاور با خدمات زیربنایی و روبنایی شهری باشد همچنین زمین‌های الحاقی نیز مورد تایید کمیسیون‌های تخصصی شهرسازی استان و کشور است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه مسکن مهمترین وعده دولت سیزدهم و از نیازهای اساسی مردم است، افزود: با فعال شدن این حوزه بخش اشتغال نیز رونق خواهد گرفت.
وی به جلسات ماهانه شورای مسکن با تاکید بر اهداف مهم این طرح با حضور استاندار اشاره و بیان کرد: لازم است پایگاه داده و اطلاعات جامع در این زمینه در استان ایجاد شود تا نیازها، مشکلات، استعدادها و ظرفیت‌های موجود برای تولید مصالح و خدمات مهندسی مورد استفاده قرار گیرد.
زینلیان افزود: هدف در طرح نهضت ملی مسکن این است که با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی، توسعه افقی شهری را نیز با توجه به ظرفیت ها عملیاتی کنیم.
معاون استاندار اصفهان گفت: با توجه به مشکل آلودگی هوا و کمبود آب، مدل توسعه در کلان‌شهر اصفهان بر روی احیای بافت فرسوده متمرکز است و پروژه های احداث مسکن در زمین های الحاقی را در مناطق دیگری از استان دنبال می کنیم.
وی اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن اصفهان، مهاجرت نداریم زیرا با اتخاذ تدابیر ویژه تلاش شد تا از بین افرادی که در استان ساکن هستند و حداقل پنج سال سکونت دارند، متقاضیان حائز شرایط معرفی شوند.
زینلیان با بیان اینکه تاکنون زمین ها در ۲۷ شهرستان الحاق شده است، افزود: در برخی شهرها از جمله اصفهان زمین وجود نداشت از این رو بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شهرهای بهارستان، شاهین شهر، فولاد شهر و مجلسی برای سرریز جمعیت اصفهان و پروژه های احداث مسکن در نظر گرفته شد.
وی افزود: به‌دلیل تراکم ثبت نام و نوع ساختار و مکان شهری در برخی از نقاط مانند بهارستان تا حدودی با محدودیت تامین زمین مواجه هستیم اما در مجموع گام نخست این طرح یعنی تامین اراضی جمع بندی شده است.
معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: در مجموع چندان نگران تامین زمین نیستیم و اکنون بر فرایند احداث مسکن متمرکز هستیم که در برخی شهرها آغاز شده است.
زینلیان افزود: بر اساس برنامه ریزی ها، در شهرهایی که امکان پذیر است زمین را به متقاضیان تحویل می‌دهیم تا با در نظر گرفتن تسهیلات و سایر امکانات مربوطه اقدام به ساخت کنند و در شهرهایی که تعداد متقاضیان بالایی داشته باشد این طرح به صورت انبوه سازی انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، طرح "نهضت ملی مسکن" به‌عنوان بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی، از سوی دولت سیزدهم در حال اجراست که در این طرح وزارت راه و شهرسازی تا چهار سال، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را با تامین زمین و ارائه تسهیلات مدیریت می‌کند.
برنامه استان اصفهان در این طرح در هر سال ساخت ۵۰ هزار و ۹۲۲ واحد است؛ در استان اصفهان بیش از ۴۲۲ هزار نفر متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح هستند که تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر حائز شرایط هستند.
اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور بشمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha