۲۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84994835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردستان  ثبت‌نام کردند

کاشان - ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی اردستان گفت: تاکنون سه هزار و ۳۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که پرونده سه هزار و ۵۰ نفر از آنان بررسی شده است.

سید امیرحسین زرگری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۹۳۰ نفر از متقاضیان طرح ملی مسکن در اردستان که پرونده آنان بررسی شده، مورد تایید نهایی قرار گرفته‌اند که برای ۳۳۲ نفر از آنان پیامک واریز وجه ارسال شده است.

وی اظهار کرد: سهم شهرستان اردستان در طرح نهضت ملی مسکن به میزان تامین زمین و الحاق آن تعیین می شود، همچنین عملیات اجرایی این طرح از دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی اردستان بیان کرد: تامین زمین برای ساخت مسکن  از مطالبات مردم اردستان است، این اداره پیگیر الحاق ۶۶ هکتار اراضی در شهرستان برای ساخت نهضت ملی مسکن می باشد.
زرگری افزود: در راستای تامین زمین مورد نیاز شهرستان، درخواست الحاق اراضی به محدوده ۳ شهر شامل حدود ۳۹ هکتار در شهر اردستان،۱۷ هکتار در شهر زواره و۱۰ هکتار در شهر مهاباد انجام شده است.
وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت: با هدف تسهیل و تسریع در خدمت رسانی و کاهش زمان انتظار پاسخ دهی به متقاضیان این طرح، با برنامه ریزی‌هایی که در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام شده، دسترسی‌های لازم برای سامانه های مرتبط در شهرستان اخذ و رسیدگی به درخواست‌ متقاضیان در کمترین زمان ممکن انجام پذیرفت.
رییس اداره راه و شهرسازی اردستان گفت: بر این اساس مشکلات ثبت نامی ۹۵۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اردستان بررسی و رفع شد و پس از رسیدگی های لازم فرم (ج) ۱۲۸ نفر از متقاضیان نیز اصلاح شد، همچنین فرم ج ۵۲۰ نفر از متقاضیان تسهیلات مسکن در این اداره مورد بررسی قرار گرفت.
زرگری گفت: این اداره همسو با سیاست گذاری‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در راستای فراهم کردن دسترسی اقشار مختلف جامعه به مسکن ارزان قیمت و با کیفیت همواره پیگیری‌های لازم را انجام داده ، بر این اساس تعداد ۴۳۲ واحد مسکونی برای اختصاص به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اردستان و ۴۲۶ واحد مسکونی برای اختصاص به متقاضیان طرح محرومان (کریمان) پیش بینی شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان در هر سه شهر اردستان، زواره و مهاباد انجام شده، در راستای تامین زمین مورد نیاز درخواست الحاق اراضی به محدوده هر۳ شهر شامل حدود ۳۹ هکتار در شهر اردستان، حدود ۱۷ هکتار در شهر زواره و حدود ۱۰ هکتار در شهر مهاباد انجام شده است.
رییس اداره راه و شهرسازی اردستان در خصوص واگذاری‌های اراضی ملی این شهرستان با کاربری‌های مختلف بیان کرد: درسال جاری مزایده عمومی ۱۱ پلاک تجاری برگزار شده و قرارداد واگذاری این اراضی نیز تنظیم شد، همچنین سند قطعی واگذاری‌های سال های گذشته به تعداد ۵۵ فقره انتقال یافت.
زرگری گفت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، تعداد ۵۰ قطعه زمین مسکونی در شهر اردستان و شش قطعه زمین در شهر مهاباد برای تامین مسکن اقشار ویژه واگذار شد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha