فتوحی: ترافیک قهرمانان در گرندپری کار را سخت خواهد کرد/سابر به روزهای اوج باز می‌گردد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش سابر ایران گفت: رقابت‌های گرندپری تونس با حضور برترین‌های جهان برگزار می‌شود و مدعیان این رشته به دنبال کسب امتیازهای لازم برای حضور در المپیک هستند.

محمد فتوحی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص شرایط برگزاری رقابت‌های گرندپری تونس خاطر نشان کرد: با توجه به این که رقابت‌های تونس قبل از المپیک است همه مدعیان سابر برای دریافت امتیازهای لازم و برای کسب سهمیه در این رویداد شرکت می‌کنند و به دنبال آن هستند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی ادامه داد: مسابقات از روز جمعه آغاز خواهد شد که در بخش مردان ۱۴۸ ورزشکار حضورشان را قطعی کرده‌ و بدون شک رقابت‌های بسیار سختی پیش روی ما خواهد بود اما در این مدت تمرینات خوبی را سپری کرده‌ایم و با آمادگی مطلوب راهی این مسابقات می‌شویم.

این سابریست کشورمان یادآور شد: حضور در این مسابقات یک‌ونیم برابر است و جایزه نقدی هم دارد، ‌ همین دلایل کافی است تا همه مدعیان جهانی سابر راهی تونس شوند و امیدواریم ما هم بتوانیم مزد زحمات و تمرین‌هایی که کرده‌ایم را به خوبی بگیریم.

فتوحی تصریح کرد: ارتقای رنکینگ جهانی و کسب امتیاز برای دریافت سهمیه المپیک مساله بسیار مهمی است، ‌ وقتی ۱۴۸ ورزشکار راهی چنین مسابقاتی می‌شوند یعنی ترافیک مدعیان و قهرمانان جهان بسیار بالاست و بدون شک رقابت‌های بسیار سختی در انتظار همه سابریست‌ها خواهد بود.

او با اشاره به اینکه فصل را خوب شروع‌ کرده‌اند گفت: در ابتدای کار در الجزایر موفق به کسب مدال نقره شدیم و روند خوبی را آغاز کردیم، اگر در همین مسیر بمانیم می‌توانیم سابر را دوباره به همان قدرت و اقتداری که داشت بازگردانیم و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

گفتنی است رقابت‌های گرندپری تونس از روز جمعه ۲۳ دی‌ماه آغاز خواهد شد که در بخش مردان ۱۴۸ ورزشکار از ۲۸ کشور جهان حضور دارند، این مسابقات به صورت انفرادی برگزار می‌شود و علی‌ پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی از ایران در این رویداد شرکت کنند. در بخش زنان نیز ۱۴۴ بانوی سابریست در این رویداد حضور دارند که از ایران نماینده‌ای حضور نخواهد داشت.

بعد از این مسابقات سابریست‌های کشورمان باید برای وردکاپ ورشوی لهستان و پادوا ایتالیا آماده شوند، ‌ رقابت‌هایی که به صورت تیمی برگزار خواهد شد و نمایندگان ایران در آن به دنبال ارتقای جایگاه خود هستند. در ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز شمشیربازی ایران مسابقات بوداپست مجارستان را پیش رو دارد و در اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز مسیر انتخابی المپیک آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha