از «بمب ترکاندن» تا «مین‌روبی»؛ میراث شوم، تخصص فتح‌الله‌زاده را عوض کرد!

تهران- ایرنا- مدیرعامل باشگاه استقلال که هواداران آبی‌ها او را متخصص «بمب ترکاندن» می‌شناسند، اکنون میراث‌دار بمب‌های ساعتی به‌جا مانده از مدیریت قبلی بوده و حالا باید این بمب‌ها را «خنثی» و این باشگاه را «مین‌روبی» کند!

به گزارش ایرنا، هواداران استقلال، علی فتح‌الله‌ازده را با خریدهای بزرگ و بمب‌های نقل و انتقالاتی می‌شناسند. مدیری که اکنون میراث‌دار اقدامات و کارهای هیجانی مدیران گذشته شده است.

در استقلال حالا کوهی از مشکلات تلنبار شده و این مشکلات در حالی است که هواداران انتظار دارند فتح‌الله‌زاده بتواند همانند گذشته با جذب ستارگان، بمب‌های نقل و انتقالاتی زمستانی فوتبال ایران را منفجر کند. با این حال، باشگاه پایتخت‌نشین هم‌اکنون روی بمب‌ ساعتی از جنس بدهی‌های سنگین قرار گرفته و هر زمان احتمال بحران مدیرتی در این باشگاه وجود دارد.

این بدهی‌ها می‌تواند استقلال را با مشکل مواجه کند اما فتح الله‌زاده با تکیه بر تجربه خود سعی دارد تا استقلال را به ساحل آرامش برساند.

از «بمب ترکاندن» تا «مین‌روبی»؛ میراث شوم، تخصص فتح‌الله‌زاده را عوض کرد!

وامی با اقساط ۸ میلیاردی

یکی از میراث‌هایی که برای علی فتح‌الله‌زاده در استقلال بر جای مانده است، وام ۱۵۰ میلیارد تومانی است که مصطفی آجورلو، مدیرعامل وقت برای باشگاه گرفت. هیچکدام از وعده‌هایی آجورلو برای جذب حامی مالی استقلال در ابتدای فصل، محقق نشد و آجورلو برای جبران بخشی از هزینه‌های جاری باشگاه مجبور به اخذ وام شد. این وام ۱۵۰ میلیاردی با اقساط ۸ میلیاردی به حساب باشگاه واریز شد و پس از رفتن آجورلو، به یکی از چالش‌های بزرگی تبدیل شده که فتح‌الله‌زاده باید با آن دست به گریبان شود. گفته می‌شود هیچکدام از اقساط این وام پرداخت نشده و مدیرعامل جدید آبی‌ها برای پرداخت اقساط، نامه‌ای از بانک وام‌دهنده دریافت کرده است!

از «بمب ترکاندن» تا «مین‌روبی»؛ میراث شوم، تخصص فتح‌الله‌زاده را عوض کرد!

مدارک واریز پول به حساب میلیچ، واقعی نبود!

هرویه میلیچ یکی از بازیکنان خارجی محبوب تاریخ باشگاه استقلال است؛ بازیکن کرواتی که بازی‌های خاطره‌انگیزی با پیراهن آبی‌ به نمایش گذاشت و چند گل حساس به ثمر رساند. میلیچ پس از جدایی از استقلال مدت‌ها برای دریافت مطالبات خود با مدیران این تیم رایزنی کرد اما وقتی موفق به دریافت حق و حقوق خود نشد به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) شکایت کرد. فیفا مهلت ۴۵ روزه‌ای به استقلال داد تا پول این بازیکن را پرداخت کند. کانال رسمی باشگاه استقلال در تلگرام ۲۹ شهریورماه سال ۱۴۰۱ اعلام کرد پول این بازیکن پرداخت شده و هیچ خطری این باشگاه را تهدید نمی‌کند اما چند ماه بعد مشخص شد میلیچ پولی دریافت نکرده و مدافع کروات به دلیل واریز نشدن پول به حسابش، به باشگاه استقلال اخطار داده که پولی دریافت نکرده و مدرک آن‌ها برای پرداخت بدهی واقعی نیست!

از «بمب ترکاندن» تا «مین‌روبی»؛ میراث شوم، تخصص فتح‌الله‌زاده را عوض کرد!

قایدی رفت و برگشت و دست استقلال همچنان خالی است

مهدی قایدی، مهاجم آبی‌ها نیز دو سال پیش توسط احمد مددی، مدیرعامل وقت فروخته شد تا باشگاه استقلال مطالبات آندره‌آ استراماچونی را پرداخت کند. بهترین بازیکن آبی‌ها در روزهایی که می‌توانست در لیگ قهرمانان آسیا به آبی‌ها کمک کند، پیراهن آبی را از تن خارج کرد تا یکی از بزرگ‌ترین و جنجالی‌ترین پرونده‌های بدهی استقلال را ببندد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بدهی بزرگ‌تری برای این باشگاه شکل گرفت.

پس از جدایی احمد مددی پولی که بابت فروختن مهدی قایدی در حساب باشگاه مانده بود، به دلیل عدم تامین منابع مالی خرج شد و چند ماه بعد در حالی که قایدی با افت فاحش فنی روبه‌رو شد و در فهرست مازاد شباب الاهلی قرار گرفته بود، در تصمیمی عجیب به صورت قرضی به استقلال برگشت. آجورلو با مدیران باشگاه اماراتی توافق کرده بود که یک میلیون دِرهم به آنها پرداخت کند، این مبلغ به جز پولی بود که آبی‌ها باید به خود بازیکن می‌دادند! ماه‌ها از این انتقال می‌گذرد اما هیچ پولی به حساب باشگاه اماراتی واریز نشد تا بارها شایعه جدایی قایدی از استقلال مطرح شود.

در این شرایط خبر می‌رسد که فتح‌الله‌زاده به زودی به امارات سفر کرده تا با مدیران شباب الاهلی مذاکراتی داشته باشد.

از «بمب ترکاندن» تا «مین‌روبی»؛ میراث شوم، تخصص فتح‌الله‌زاده را عوض کرد!

اسپانسری که جذب نشد

اسپانسر یا حامی مالی در فوتبال اهمیت زیادی دارد و مشخص است که بدون حامی مالی تیم‌های بزرگ همچون استقلال نمی‌توانند هزینه‌های تیم‌داری خود را تامین کنند. با توجه به جایگاهی که استقلال بین عموم مردم داشته و از حمایت میلیون‌ها هوادار بهرمند است، بسیاری از تولیدکنندگان می‌کوشند جایگاه منحصر به فردی برای خود در ذهن مصرف‌کننده ایجاد کنند.

هفته‌ها از لیگ برتر گذشته بود که فتح‌الله‌زاده مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده گرفت. در فوتبال رسم بر این است که پیش از شروع مسابقات باشگاه‌ها برای تامین بخشی از هزینه‌های سرسام‌آور تیم‌داری، حامی جذب کنند. استقلال تیمی که میلیون‌ها هوادار دارد و عنوان پرافتخارترین تیم ایران در قاره کهن را یدک می‌کشد، از جذب اسپانسر محروم ماند تا بار مالی زیادی برای باشگاه ایجاد شود. آجورلو وعده جذب اسپانسر ۵۰۰ میلیاردی برای این باشگاه داده بود اما روزی که رفت استقلال قراردادی نداشت.

در حالی که نیم فصل اول لیگ برتر به پایان رسیده، فتح‌الله‌زاده و دیگر مدیران باشگاه استقلال در تلاش هستند تا هر طور شده برای تامین بخشی از هزینه‌های خود قرارداد اسپانسری امضا کنند. مدیرعامل استقلال چند روز پیش در برنامه فوتبال برتر وعده داد ظرف دو هفته آینده این اتفاق خواهد افتاد.

از «بمب ترکاندن» تا «مین‌روبی»؛ میراث شوم، تخصص فتح‌الله‌زاده را عوض کرد!

کمپ ناصرخان؛ کلنگ به زمین خورد اما روی زمین نماند

سال‌ها پیش و زمانی که فتح‌الله‌زاده برای اولین بار مدیرعامل باشگاه استقلال شد، پس از نامه‌گاری با مدیران ورزش و ارگان‌های مختلف زمینی را در منطقه ۵ تهران برای استقلال گرفت و عملیات ساخت آن آغاز شد اما پس از دگرگونی‌های مدیریتی در باشگاه، این زمین تا چند سال به حال خود رها شد و ساخت‌وسازی در آن رخ نداد. پس از آن در میانه‌های دههٔ ۸۰ با بازگشت فتح‌الله‌زاده ساخت این کمپ در دستور کار باشگاه قرار گرفت که با کنار رفتن او، ساخت کمپ بار دیگر به دست فراموشی سپرده شد. فتح‌الله‌زاده در بازگشت سوم خود به استقلال، روند ساخت مجموعه را برای بار سوم از سر گرفت و این‌بار پیگیری‌های او به آغاز فرآیند ساخت و ساز مجموعه انجامید. کلنگ ساخت کمپ باشگاه استقلال در تیرماه سال ۱۳۸۷ زده شد.

از «بمب ترکاندن» تا «مین‌روبی»؛ میراث شوم، تخصص فتح‌الله‌زاده را عوض کرد!

حمایت از ساپینتو

گرچه فتح‌الله‌زاده، ریکاردو ساپینتو را به استقلال نیاورد اما از همان روزی که به ساختمان علامه جنوبی رفت، به او اطمینان داد که با تمام قدرت از وی حمایت می‌کند تا بتواند از عنوان قهرمانی فرهاد مجیدی دفاع کند.

استقلال در شرایطی برای برگزاری سوپرجام به سیرجان رفت که ساپینتو تهدید کرده بود اگر پولش را نگیرد می‌رود! استقلال قهرمان شد و به محض بازگشت کاروان استقلال، فتح‌الله‌زاده در فرودگاه مهرآباد پاکتی را به ساپینتو داد تا حسن نیشتش را به وی اثبات کند.

البته گفته می‌شود در این مدت تماس‌های مشکوکی با ریکاردو ساپنیتو برقرار شده و افرادی مدام در حال دادن اطلاعات غلط به وی هستند تا بین او و مدیرعامل استقلال فاصله بیندازند.

از «بمب ترکاندن» تا «مین‌روبی»؛ میراث شوم، تخصص فتح‌الله‌زاده را عوض کرد!

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha