ساخت ٥٠ هزار واحد مسکن از سوی بنیاد شهید برای ایثارگران

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود ٥٠ هزار واحد مسکن از سوی بنیاد شهید در کنار طرح جهش مسکن برای ایثارگران در کشور ساخته می‌شود.

سیدعلی‌اکبر قاضی‌زاده هاشمی در جریان بازدید از پروژه نصیر شهر از توابع شهرستان رباط کریم در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چه تعداد از ایثارگران در کشور فاقد شغل هستند، اظهار داشت: در این باره ۲ گروه وجود دارد. گروه اول ٨٠ هزار نفر از ایثارگران تاکنون هیچ خدمتی از ما دریافت نکرده‌اند اما افرادی که فاقد خانه هستند اگر فرزندان آنها هم لحاظ شوند ٦٥٠ هزار نفر هستند که ما پیگیری می‌کنیم در قالب طرح جهش مسکن این افراد خانه دار شوند.

وی در خصوص پروژه مسکن نصیرشهر نیز بیان کرد: در پروژه ساخت مسکن نصیر شهر ٨٠٠ واحد در فاز اول با هدف خانه دار شدن ایثارگران فاقد مسکن ساخته می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: پیمانکار این پروژه انتخاب شده، مجوزها اخذ شده و به زودی عملیات خاک برداری آغاز می شود امروز ما برای بازدید از این پروژه آمده ایم تا به پیمانکار اطمینان خاطر بدهیم که ما پشت این پروژه هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: پیمانکار این پروژه تعهده داده واحدهای مسکونی را ظرف مدت ٢٤ ماه آماده و تحویل دهد.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق محدودی در کرج، محمدشهر، رباط کریم و تهران اراضی در خارج محدوده وجود دارد و ین نقاط هدف گذاری شده تا براساس وسعت و تراکمی که به ما مجوز داده می شود برای ایثارگران خانه ساخته شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص خدمات ارائه شده به خانواده ایثارگران نیز گفت: یکسری خدماتی ، معیشتی، حقوق و حق پرستاری است که عدد زیادی نیست و با توجه به تورم مایه شرمندگی ماست. خدمات دیگر نظیر بیمه عمر و حوادث، خدمات درمانی، پایش سلامت و هزینه های دارویی است.

در سفر رئیس بنیاد شهید حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی و عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خبرنگاران وی را همراهی کردند.

تشکیل جلسه شورای اداری با حضور معاونین و روسای شهرستان های تابع اداره کل، ادای احترام به ساحت شهدای گمنام نصیرشهر، بازدید از زمین مسکونی نصیرشهر جهت ساخت پروژه مسکونی، دیدار با مادر شهیدان حمیدرضا و سعید طاهری و دیدار با عزیزالله کریمی جانباز ٤٠ درصد و آزاده دفاع مقدس از دیگر برنامه هایی بود که با حضور قاضی زاده هاشمی برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دیدار با مادر شهیدان حمیدرضا و سعید طاهری به منزل وی در رباط کریم رفت. مادر این شهدا در این دیدار گفت: به پسرم گفتم نرو حمیدرضا گفت، زود باز می‌گردم او را در خواب دیدم که به من یک کاغذ داد فردا او به خانه آمد بعد از مدتی دست در جیبش کرد و یک نامه که با رنگ قرمز نوشته بود را با خنده به من داد این در حالی بود که من این صحنه را در خواب دیده ام.

خواهر این دو شهید نیز در این دیدار گفت: مادرم اتفاقات را قبل از رخ دادن می‌بیند و از قبل از شهادت برادرانم می دانست آنها به چه شکلی به شهادت می رسند.

قاضی زاده نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: افتخار می کنم که خادم شهدا هستم. دعا کنید خداوند عاقبت ما را مثل پسران شما کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha